مطالب

Znakomita obsługa klienta w Betonred – sprawdź nas!

Zakłady wzajemne: kluczowe zasady i strategie dla nowicjuszy

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Everything You Should Know About Daily Jackpots at Puntit Casino

A Step-by-Step Guide to Register and Play at Nine Win

  • ورود به سایت
  • عضویت
یکشنبه آذر ۲۳, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 معلمان و نظام آموزشی
انتخاب سردبیر یادداشت

معلمان و نظام آموزشی

اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۱ 299 0نظر
image_pdfimage_print

محمد داوری

شاید کمترین زمانی بوده است که همانند یک سال اخیر موضوع معلمان و نظام آموزشی در افکار عمومی و سطوح مختلف و اقشار و طبقات گوناگون مورد توجه قرار گرفته باشد لذا این سطح و گستردگی که بیش از همه متاثر از کنشگری‌های معلمان است را باید به فال نیک گرفت و ابراز خرسندی نمود که این حوزه مهم نیز وارد افکار عمومی شده است و تن جامعه نسبت به یکی از دردهای مهم و تاریخی خود حساسیت نشان داده است.
بی‌تردید در واکنش به شرایط نظام آموزشی که سرنوشت کودکان و نوجوانان کشور در گرو کارآمدی آن است بیش از همه ورود نخبگان به خصوص اساتید دانشگاه و به‌ویژه اساتید حوزه علوم تربیتی و علوم انسانی را باید قدر دانست و ابراز امیداری نمود که این نقش آفرینی‌ها استمرار داشته باشد و مدرسه و دانشگاه روز به روز به هم نزدیک شده و پیوستگی این دو نهاد مهم که یکی مسوولیت تربیت عمومی و دیگری مسوولیت تربیت تخصصی را برعهده دارد به صورت معناداری تقویت شود.
واکنش سایر اقشار و اصناف و نهادها و شخصیت‌ها به حوزه آموزش و پرورش و جنبش فرهنگیان نیز قابل توجه و شایسته تحسین است و نشان از این دارد که افراد فعال در سایر حوزه‌ها نیز متوجه اهمیت تاثیرات مخرب و عمیق و گسترده ناکارآمدی نظام آموزشی در سایر حوزه‌ها نیز هستند و لذا سوراخ شدن کشتی مشترکی که همه در آن نشسته‌اند را تهدیدی برای همه جامعه می‌دانند و نگران استمرار ناکارآمدی نظام آموزشی و نارضایتی معلمان به عنوان محور این نظام هستند.
نباید از واکنش‌های احزاب و نهادها و شخصیت‌های سیاسی به کنش‌های معلمان و صدای نارضایتی از نظام آموزشی هم غافل بود، چراکه فعالان سیاسی باید زودتر و بیشتر متوجه این مهم می‌شدند که ناکارآمدی نظام آموزشی تهدید‌کننده همه ساختارها و فرآیندهای توسعه است و اگر سیاست‌ورزی احزاب و نهادها و شخصیت‌های سیاسی بدون توجه به این مهم پی گرفته شود تردیدی نیست که بحران‌ها و بن‌بست‌های مدیریتی و اجرایی نتیجه‌ای جز فروپاشی تمام ساختارها را به دنبال نخواهد داشت و طوفان‌های شکل گرفته همه را غرق خواهد کرد نه فقط معلم و دانش‌آموز را.
در این میان با کمال تاسف باید گفت واکنش نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی به مسائل و مشکلات نظام آموزشی و کنشگری معلمان مغایر با واکنش عمومی بوده است و ارزیابی امنیتی و نیت‌خوانی‌های اطلاعاتی نشان از همان رویکردهای قدیمی و سنتی که ریشه در تحلیل‌های کلیشه‌ای داشته، دارد و این واکنش که منجر به تحقیر و تهدید و بازداشت و زندانی نمودن فعالان شده است نه تنها معطوف به حل مساله نیست بلکه مساله‌ساز بوده و نظام آموزشی را بیش از گذشته ناکارآمدتر و معلمان را ناامید و بی‌انگیزه‌تر خواهد نمود.
لذا به نظر می‌رسد هر نهاد و دستگاه و شخصی که نسبت به معلمان واکنشی نشان می‌دهد و نقشی را در واکنش به فعالیت‌های صنفی و مدنی ایفا می‌کند باید به این پرسش پاسخ بدهد که آیا نسبت معلمان با نظام آموزشی را درک کرده است؟ و پرسش بعدی پیش روی او این است که آیا برخورد او در قبال اعتراضات و فعالیت‌های معلمان رفع‌کننده ناکارآمدی نظام آموزشی است تا تشدید‌کننده آن؟ چراکه موضوع نظام آموزشی امروز یک موضوع صنفی و قشری نیست بلکه یک مقوله ملی است که همه شهروندان باید نسبت به آن احساس مسوولیت کنند نه فقط معلمان.

منبع: روزنامه اعتماد 18 اردیبهشت 1401 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 639
  • اخبار استانها 22
  • اساسنامه - مرامنامه 5
  • اطلاعیه‌های سازمان 5
  • انتخاب سردبیر 430
  • اندیشه 157
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 5
  • تجربه معلمی 27
  • تشکل ها 11
  • تعلیم و تربیت 13
  • جلسات شورای مرکزی 6
  • دسته‌بندی نشده 139174
  • دیدگاه 1004
  • سازمان 24
  • سازمان 3
  • کتاب 10
  • گزارش 328
  • گفتگو 320
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 2
  • واحد اجتماعی 2
  • واحد پژوهش ونوآوری 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 3
  • واحد جوانان و دانشجویی 1
  • واحد حقوقی 1
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 3
  • واحد طرح وبرنامه 4
  • واحد مالی پشتیبانی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 238

آخرین مطالب

Gewinner Verbunden Spielbank nützlicher Link Provision inside Brd geprüfte and

آذر ۲۳, ۱۴۰۴

Echtgeld Casinos as part of Brd 2025 Angeschlossen dadurch echtes

آذر ۲۳, ۱۴۰۴

Eye of Horus, Offener quelltext Eye Tracking Assistance : 9

آذر ۲۳, ۱۴۰۴

Spielsaal Promo Codes exklusive Casino mr bet Casino Einzahlung Bestandskunden

آذر ۲۳, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.