مطالب

Znakomita obsługa klienta w Betonred – sprawdź nas!

Zakłady wzajemne: kluczowe zasady i strategie dla nowicjuszy

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Everything You Should Know About Daily Jackpots at Puntit Casino

A Step-by-Step Guide to Register and Play at Nine Win

  • ورود به سایت
  • عضویت
شنبه آذر ۲۲, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
انتخاب سردبیر یادداشت

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در ترازوی تشکل های معلمی

آبان ۲۳, ۱۴۰۰ 348 0نظر
image_pdfimage_print

درباره فیاضی

محمد داوری

پس از معرفی مسعود فیاضی از سوی رییس دولت سیزدهم به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش یکی از نخستین واکنش‌ها از سوی تشکل‌های معلمی شکل گرفت، تشکل‌هایی که برخی شناخته‌شده و برخی هم چندان برای جامعه معلمان شناخته‌شده نیستند و برخی هم فقط به نام‌هایی شناخته می‌شوند که آن نام‌ها بیش از تشکل شهرت دارد. اما به‌طور کلی تشکل‌هایی که در مخالفت یا موافقت با مسعود فیاضی موضع گرفته‌اند به دو دسته تشکل‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسیم می‌شوند و بیشتر هم رنگ و بوی سیاسی دارند تا صنفی، لذا توجه به مواضع این دو دسته از تشکل‌ها بیشتر می‌تواند بر مبنای تحلیل سیاسی باشد تا زاویه‌ای صنفی، هر چند که همه این تشکل‌ها هم به یک نسبت سیاسی نیستند و عملکرد برخی از آنها نشان می‌دهد با دو بال صنف و سیاست در حال کنشگری در عرصه عمومی هستند. صرف‌نظر از این تقسیم‌بندی، مهم این است که این دو دسته از تشکل‌ها دو چهره متضاد از مسعود فیاضی ارایه می‌دهند که در هر صورت یکی از این دو چهره با واقعیت رزومه و کارنامه گزینه پیشنهادی آقای رییسی سازگار است. تشکل‌های اصولگرا ایشان را فردی تحول‌خواه و از جنس آموزش و پرورش و آشنا با واقعیت‌های این دستگاه دانسته و تشکل‌های اصلاح‌طلب هم مسعود فیاضی را فردی ایدئولوژیک و نامناسب و ناآشنا با دستگاه تعلیم و تربیت عمومی کشور می‌دانند و نگرانی شدید خود را از قرار گرفتن وی در راس این دستگاه اعلام کرده‌اند.

اینکه کدام‌یک از این دو تصویر به واقعیت نزدیک است تشخیصش چندان مشکل نیست چرا که با جست‌وجوی ساده در کارنامه و رزومه گزینه پیشنهادی می‌شود، فهمید که فیاضی از چه جنسی است و شاید هر دو دسته به درستی با ایشان مخالفت یا موافقت می‌کنند و از منظر اصولگرایی او می‌تواند تحولاتی را در راستای اندیشه‌ها و نگرش‌های خود و دوستان همفکرش ایجاد نماید و از جنس همان آموزش و پرورشی است که آنها می‌پسندند و از منظر تشکل‌های اصلاح‌طلب نیز تصویر ارایه‌شده درست به نظر می‌رسد و این چهره جوان و انقلابی و درس‌خوانده حوزه، دلبسته ایدئولوژی خاصی است که کارنامه‌اش نشان می‌دهد به‌شدت به آن پایبند است و از جنس و متناسب با آموزش و پرورش مدرن و حرفه‌ای مورد نظر اصلاح‌طلبان نیست. حال اگر از منظر حرفه‌ای بخواهیم وزن مسعود فیاضی را در ترازوی تشکل‌ها بسنجیم بی‌تردید باید وزن شاخص‌هایی را ارزیابی نمود که نظام آموزشی را روی ریل کارآمدی قرار دهد شاخص‌هایی که موجب شود تا حق دانش‌آموزان و مطالبه والدین و خواسته‌های فرهنگیان محقق شود، در واقع اگر وظیفه آموزش و پرورش را ارایه خدمات آموزشی و پرورشی بدانیم که در نتیجه آن کودکان و نوجوانان استعدادهای‌شان شکوفا و توان آنها برای زیست فردی و جمعی به عنوان یک شهروند و سرمایه ملی افزایش یابد، آنگاه می‌توان گفت کفه ترازوی سنجش شایستگی فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به کدام سمت سنگینی می‌کند و در این شرایط است که مخالفت یا موافقت هر فرد یا جریانی معنای دقیق‌تری پیدا خواهد کرد؛ چیزی که انتظار می‌رود در فرآیند بررسی صلاحیت وی، نمایندگان مجلس بیش از همه بر آن تمرکز داشته باشند.

منبع:روزنامه اعتماد 23 آبان 1400 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 639
  • اخبار استانها 22
  • اساسنامه - مرامنامه 5
  • اطلاعیه‌های سازمان 5
  • انتخاب سردبیر 430
  • اندیشه 157
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 5
  • تجربه معلمی 27
  • تشکل ها 11
  • تعلیم و تربیت 13
  • جلسات شورای مرکزی 6
  • دسته‌بندی نشده 138765
  • دیدگاه 1004
  • سازمان 3
  • سازمان 24
  • کتاب 10
  • گزارش 328
  • گفتگو 320
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 2
  • واحد اجتماعی 2
  • واحد پژوهش ونوآوری 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 3
  • واحد جوانان و دانشجویی 1
  • واحد حقوقی 1
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 3
  • واحد طرح وبرنامه 4
  • واحد مالی پشتیبانی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 238

آخرین مطالب

Lucky Fruit Wins 100 Apreciação do slot 2025, Aprestar an

آذر ۲۲, ۱۴۰۴

£ten Put Gambling enterprises casino full moon fortunes 2025: 10

آذر ۲۲, ۱۴۰۴

Angeschlossen Kasino Abmachung: Diner Of Fortune Spielautomat 52 Casinoanbieter im

آذر ۲۲, ۱۴۰۴

2024 Finest Bien au Alaxe in Zombieland casino Gambling enterprises

آذر ۲۲, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.