مطالب

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

صندوق ذخیره باید تحت مدیریت و نظارت اعضا باشد/نظارت حراستی و امنیتی و اطلاعاتی مغایر با اساسنامه است

راند دوم در رم

راند اول دیپلماسی

  • ورود به سایت
  • عضویت
سه شنبه تیر ۱۷, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 ابهام در رتبه بندی معلمان
دیدگاه

ابهام در رتبه بندی معلمان

آبان ۲۳, ۱۴۰۰ 296 0نظر
image_pdfimage_print

چند سوال از مجلس

محمودرضا اسفندیار

جناب آقای علیرضا منادی
رییس محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی
با سلام و تحیات الهی
اینجانب به عنوان معلم فعال در عرصه رسانه، در سال‌های اخیر در خصوص بحث نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان مصرح در اسناد بالادستی که از آن به لایحه رتبه‌بندی معلمان یاد می‌شود، کم و بیش در قالب یادداشت یا مصاحبه با نشریات مطالبی نوشته و پیشنهاداتی را مطرح کرده‌ام که بخشی از آن در نهایت در دل این لایحه گنجانده شده است.  چند روز قبل با انتشار خبر تعیین کف و سقف در دریافتی معلمان از محل اجرای این قانون در آینده‌ای نزدیک، سوالی به ذهن متبادر شد که امیدوارم پاسخی مرقوم فرمایید.
٭ فارغ از اینکه پیوند زدن بحث دریافتی و تامین معیشت و کرامت معلم به بحث ارتقای صلاحیت حرفه‌ای را از اساس موضوعی ناصواب تلقی کرده و معتقدم برای آوپ ‌باید نظام پرداختی مجزا از ق.خ ک که ظرفیت‌های لازم برای تامین نیازهای وزارت معظم آوپ به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه حاکمیتی مولد سرمایه اجتماعی را ندارد، پیش از بحث قانون رتبه‌بندی تمهید می‌شد کما اینکه وزارت علوم نیز به درستی از ذیل شمول این قانون خارج شد .  حال که اصرار بر این پیوند است پاسخی شفاف به ابهام موجود می‌تواند در اقبال معلمان نیز موثر واقع شود .
٭ اگر سقف دریافتی آن هم برای بالاترین رتبه یعنی استاد معلم ۷۵ درصد حکم فعلی کارگزینی تعیین شده است، چگونه می‌توان ۸۰درصد دریافتی رتبه متناظر در هیات علمی را هم همزمان در متن لایحه گنجاند؟ یا باید ۸۰ درصد را حذف بفرمایید که بهترین بند انگیزشی در راستای ارتقای صلاحیت حرفه‌ای می‌تواند باشد و بدون آن اساسا طرح موضوع افزایش انگیزشی ارتقای صلاحیت حرفه‌ای در حکم سالبه به انتفاع موضوع است .  سقف ۷۵ درصد حکم کارگزینی فعلی یک استاد معلم چه تناسبی با رتبه متناظر آن در هیات علمی دانشگاه دارد؟  به فرض اگر ۸۰ درصد رتبه دانشیار دانشگاه دولتی ۱۶ میلیون یا هر عدد دیگری باشد…

رتبه متناظر در آموزش و پرورش با سقف ۷۰ درصد حکم فعلی، اگر به آن عدد نرسد، ، پیش‌بینی مابه‌التفاوت و محاسبه آن در احکام شده است؟  اگر این‌گونه است و در آیین‌نامه‌ها این ظرفیت پیش‌بینی شده است و بعدها دیوان نتواند بر آن ایراد قانونی وارد کند، می‌تواند از حیث انگیزشی قانون خوبی در این مقطع باشد، در غیر این صورت با ابهام موجود، بحث دریافت ۸۰ درصد حکم متناظر در هیات علمی دانشگاه از حیز انتفاع ساقط خواهد شد و فقط یک مدل افزایش نو تعریف است .  با احترام

منبع:روزنامه اعتماد 23 آبان 1400 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 637
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 3
  • انتخاب سردبیر 423
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 11
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 156
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 22
  • کتاب 10
  • گزارش 325
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • یادداشت 234

آخرین مطالب

The Rise of Live Dealer Games in Online Casinos

تیر ۱۷, ۱۴۰۴

Update Game PC Terbaru: Inovasi Seru atau Kekecewaan? Ini Reaksi

تیر ۱۷, ۱۴۰۴

Judi Dadu Online di Android: Panduan Lengkap Cara Main dan

تیر ۱۷, ۱۴۰۴

Agenda dan Kalender Akademik SDN 2 Cimenga Tahun Ajaran 2025

تیر ۱۷, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.