مطالب

Znakomita obsługa klienta w Betonred – sprawdź nas!

Zakłady wzajemne: kluczowe zasady i strategie dla nowicjuszy

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Everything You Should Know About Daily Jackpots at Puntit Casino

A Step-by-Step Guide to Register and Play at Nine Win

  • ورود به سایت
  • عضویت
دوشنبه آذر ۲۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 جوانان را از نگرانی و بلاتکلیفی درآورید
دیدگاه

جوانان را از نگرانی و بلاتکلیفی درآورید

شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ 239 0نظر
image_pdfimage_print

علی اصغر فانی

همه ساله تعداد قابل توجهی جوان در کشور برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمونی به نام کنکور شرکت می‌کنند. یکی از اشکالات کنکور سراسری بی‌توجهی به ارزشیابی‌های درون مدرسه‌ای بود. کنکور، روش تدریس معلمان و نحوه مطالعه و درس خواندن دانش‌آموزان و حتی برنامه درسی مدارس را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر درسی در کنکور، ضریب بالایی داشته باشد، مدارس در برنامه هفتگی به آن درس توجه بیشتری کرده و اگر درسی در کنکور مورد سوال قرار نگیرد، عملا از برنامه درسی مدرسه و مطالعه دانش‌آموز حذف می‌شود. یکی از شاخص‌های مدرسه خوب و معلم از دید اکثر اولیای دانش‌آموزان این است که مدرسه و معلم تا چه میزانی به نکات تستی دروس می‌پردازند. معلمین نیز تابع و دنباله‌روی سوالات آزمون سراسری هستند. در کلاس‌های درس جایی برای تحصیل مسائل علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیست و دانش‌آموزان تک‌بعدی تحت آموزش‌های تستی قرار می‌گیرند. تست‌های چهارگزینه‌ای کنکور معلمین را به سمت بیان به اصطلاح نکات تستی یا راه‌حل تستی مباحث هدایت کرده و همه معلمین مورد سوال دانش‌آموزان قرار می‌گیرند که راه‌حل تستی این سوال چیست؟ صدا و سیمای کشور در چندین کانال با پخش آگهی‌های تبلیغاتی با هدف جذب داوطلبان کنکوری به مراکز آموزشی خصوصی و اجرای «شو» توسط مجری در نقش مقام والای معلم، این مفهوم را می‌خواهند منتقل کنند که تست زدن نیاز به «علم» ندارد، «لم» تست‌زنی را باید آموخت. تبلیغات را در چند کانال پخش می‌کنند. صدا و سیما کاری به تخریب بنیان‌های علمی و فناورانه ندارد بلکه فقط به درآمد مالی حاصل از فروش دقایقی از آنتن به آموزشگاه‌های کنکور می‌اندیشد. تفاوت روش ارزشیابی در آموزش و پرورش (آزمون تشریحی) و آزمون سراسری (تستی) نیز مشکلاتی را برای دانش‌آموزان عزیز ایجاد کرده است. تصحیح پاسخنامه‌های آزمون‌های تستی که با ماشین صورت می‌گیرد ساده و به دور از قضاوت افراد بوده در حالی که تصحیح اوراق امتحانات تشریحی با خطای انسانی روبه‌رو است و سلیقه افراد تصحیح‌کننده موثر است.
ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع کنکور و تعیین ضابطه ورود به آموزش عالی در سال‌های اخیر و تاثیر تدریجی معدل امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم اقدام مبارکی است که با تلاش‌های کارشناسی به تدریج مشکلات اجرایی‌  آن برطرف می‌شود. به نظر می‌رسد در بازنگری به این مصوبه موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرد:
1- برگزاری امتحانات 3 پایه دهم و یازدهم و دوازدهم در دانش‌آموزان استرس ایجاد می‌کند.
2- سنجش باید در خدمت آموزش قرار گیرد نه آموزش در خدمت سنجش
3- امکانات آموزش و پرورش محدود بوده و با توجه به گرمای تابستان و نبود یا کمبود وسایل خنک‌کننده و محدودیت اعتبار برگزاری امتحانات سه پایه به صورت نهایی از دقت نتایج امتحانات می‌کاهد.
داوطلبان شرکت در آزمون سال 1403 ، معلمین و مدارس خود را با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تطبیق داده و در حال آماده شدن برای تیرماه سال آینده هستند.
در این شرایط مجلس شورای اسلامی طرح یک‌فوریتی برای توقف این مصوبه را به تصویب رسانده و درنهایت تاثیر قطعی نمرات امتحان نهایی را با تاثیر مثبت جابه‌جا می‌کند. یعنی اگر نمره امتحانات نهایی دانش‌آموزی برایش امتیاز بیشتری می‌آورد، موثر باشد.
عدم هماهنگی بین مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن نقد جدی به تنوع و تعدد مراکز قانون‌گذاری، اقدام مجلس به موضوعی که شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش‌تر ورود کرده خلاف نظرات رهبری انقلاب است.
این سوال جدی از مسوولین وجود دارد که بی‌ثباتی خط‌مشی‌ها و برنامه‌ها چه لطمه‌ای به روحیه جوانان کشور که سرمایه اصلی کشور می‌باشند، وارد می‌کند. خانواده‌ها نگران می‌شوند و مدارس که خود را با مصوبه اخیر هماهنگ کرده بودند در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

منبع: روزنامه اعتماد 1 مهر 1402 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 639
  • اخبار استانها 22
  • اساسنامه - مرامنامه 5
  • اطلاعیه‌های سازمان 5
  • انتخاب سردبیر 430
  • اندیشه 157
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 5
  • تجربه معلمی 27
  • تشکل ها 11
  • تعلیم و تربیت 13
  • جلسات شورای مرکزی 6
  • دسته‌بندی نشده 141061
  • دیدگاه 1004
  • سازمان 3
  • سازمان 24
  • کتاب 10
  • گزارش 328
  • گفتگو 320
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 2
  • واحد اجتماعی 2
  • واحد پژوهش ونوآوری 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 3
  • واحد جوانان و دانشجویی 1
  • واحد حقوقی 1
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 3
  • واحد طرح وبرنامه 4
  • واحد مالی پشتیبانی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 238

آخرین مطالب

Gates of Aztec Spillemaskine ice casino login danmark » Idrætsgren

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

Kasino Zahlungsmethoden: Angeschlossen & offline Casino Online Betway inoffizieller mitarbeiter

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

Blood Suckers slots idrætsgren Blood Sucker slots gratis vulkan vegas

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

1win скачать приложение букмекерской конторы.901

آذر ۲۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.