مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
شنبه آذر ۱۵, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 چه کسی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد؟
اخبار

چه کسی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد؟

خرداد ۶, ۱۴۰۲ 229 0نظر
image_pdfimage_print

آیا دولت دوازدهم فقط در سال پایانی خود موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین را مطرح و برای اجرای آن تامین اعتبار کرد؟ به گزارش آفتاب‌نیوز، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین یکی از تکالیف دولت در ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه ١۴٠٠-١٣٩۶ است که با هدف برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع تبعیض موردتاکید قرار گرفته است. اولین مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین در بودجه همان سال اول برنامه، یعنی سال ۱۳۹۶ با اعتباری بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد تومان (نزدیک به یک میلیارد دلار با نرخ ارز آن سال) در بند هـ قانون بودجه تصویت و اجرایی گردید. طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نیز با اختصاص اعتباری در بودجه‌های سنواتی، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین استمرار یافت؛ به ‌طوری که طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۱۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای متناسب‌سازی اختصاص و پرداخت گردید.  از اسفند سال ۱۳۹۸ که با شدت یافتن تحریم‌های اقتصادی، افزایش قیمت ارز و تورم و کاهش قدرت خرید مردم، اجرای بند الف ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم مبنی بر افزایش تا ۵۰درصد مزایای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد شاغلین اجرا گردید، مجددا ضرورت بازنگری متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین در دستور کار دولت قرار گرفت.  پس از ماه‌ها بررسی کارشناسی با حضور مسوولان ذی‌ربط دولتی، صندوق‌ها و به ویژه با فعالیت‌های مستمر تشکل‌های بازنشستگی، جداول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هر گروه براساس متوسط ۹۰درصد حقوق شاغلین آن گروه تهیه و پس از تصویب در هیات وزیران با منابع اعتباری پیش‌بینی شده در تبصره ۱۲ و بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۳۴۵۰۰ میلیارد تومان از نیمه دوم آن سال اجرایی شد.  برای استمرار در اجرای تکلیف قانونی درخصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین در سال ۱۴۰۰ اعتباری بالغ بر ۷۳۸۵۰ میلیارد تومان ازسوی دولت دوازدهم در لایحه بودجه آن سال پیش‌بینی و اختصاص یافت.   همچنین به منظور اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۰ معادل 
۴۲ هزار میلیارد تومان ازسوی دولت پرداخت گردید.  هرچند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین با هدف برقراری عدالت و رفع تبعیض در راستای تکلیف قانونی دولت در ماده ۳۰ قانون برنامه ششم و قوانین بودجه سنواتی و در چارچوب مصوبه سال ۱۳۹۹ هیات وزیران اجرایی و موجب افزایش پایه حقوقی بازنشستگان گردید، لیکن بنا به درخواست تشکل‌های بازنشستگی مبنی بر تنظیم لایحه دایمی‌ شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین، دولت دوازدهم این لایحه را در یک فرآیند کارشناسی و با همکاری مجدانه نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی تهیه و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.  با وجود پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ٨١٢٣۵ میلیارد تومان در بودجه سال ١۴٠١ که در استمرار قوانین بودجه سال ١۴٠٠ و با افزایش ١٠درصدی نسبت به آن صورت گرفته بود، دولت سیزدهم در یک اقدام غیرمنتظره نسبت به استرداد آن از مجلس و بدون اعتراض باز دارنده نمایندگان اقدام کرد.  در یک جمع‌بندی کلی می‌توان نتیجه‌گیری کرد، همان‌طور که اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین از همان سال اول برنامه ششم یعنی سال اول دولت دوازدهم آغاز و تا سال پایانی آن دولت حتی بدون الزام صریح قانون برنامه، استمرار یافت، از این پس نیز اگر اراده انجام آن در مجلس و دولت وجود داشته باشد همچنان قابل اجرا خواهد بود. در هر صورت باید توجه داشت که هزینه‌های اجتماعی عدم اجرای این ضرورت بیش از صرفه‌جویی مالی آن برای نظام خواهد بود…

منبع: روزنامه اعتماد 6 خرداد 1402 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 10
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 130530
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 23
  • سازمان 1
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

Catalog BGO online casino cash advance

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

2024 aktuelle Bonusangebote & Freispiele

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

Igrosoft Harbors Have fun with the pokie panther moon online

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

$5 Put Casino Bonus Finest Lowest Money 10 free spins

آذر ۱۵, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.