مطالب

Znakomita obsługa klienta w Betonred – sprawdź nas!

Zakłady wzajemne: kluczowe zasady i strategie dla nowicjuszy

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Everything You Should Know About Daily Jackpots at Puntit Casino

A Step-by-Step Guide to Register and Play at Nine Win

  • ورود به سایت
  • عضویت
یکشنبه آذر ۲۳, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 جوابیه وزارت آموزش و پرورش به گزارش «اعتماد» درباره مولدسازی مدارس
دسته‌بندی نشده

جوابیه وزارت آموزش و پرورش به گزارش «اعتماد» درباره مولدسازی مدارس

اسفند ۲۶, ۱۴۰۱ 221 0نظر
image_pdfimage_print

 مدیرمسوول محترم روزنامه اعتماد
 با سلام و احترام؛ 
 در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاریخ 10/12/1401 با عنوان «هیچ دولتی حق تصرف در زمین و ساختمان مدارس را ندارد» پاسخ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش را به شرح ذیل به استحضار می‌رساند: 
1- تقریبا در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا، رصد و پایش دقیق دارایی‌های دولت و خودداری از تبدیل دارایی‌ها به رکود و غیر قابل استفاده امری علمی و عاقلانه است لذا هدف اصلی مصوبه مولد‌سازی دارایی‌های دولت تلاش در جهت به فعلیت درآوردن اموال و املاک راکد دولت می‌باشد.
2- آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت در جلســه 21/10/1401 هیات عالی مولدســازی دارایی‌های دولت به پیشنهاد مشــترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد جزو 6 بند 2 مصوبه شصت‌وهفتمین شورای عالی هماهنگی اقتصادی، به تصویب رسید و در آن تمامی فرآیندها و ابعاد اجرایی مولدسازی به تفصیل و شفاف آمده است.
3- همان‌گونه که به کرات از مسیر رسانه‌های مختلف مطرح شد در مسیر تدوین پیش‌نویس مصوبه مولد‌سازی دارایی‌های دولت نقطه نظرات تعداد قابل توجهی از صاحب‌نظران داخلی و خارجی و مدیران باتجربه و مراکز علمی و پژوهشی در امر مدیریت دارایی‌های دولت مورد توجه قرار گرفت و جلسات همفکری متعددی با این افراد برگزار شد و تمامی اسناد که در قالب‌های مکتوب، صوتی و تصویری منتشر شده است در دبیرخانه هیات عالی مولدسازی موجود  می‌باشد .
4- هیات عالی مولد‌سازی از عالی‌ترین سطح تشکیل شده است، حضور دو نماینده تام‌الاختیار قوای مقننه و قضاییه و پنج عضو دولت شامل: معاون اول (رییس)، وزیر اقتصاد (دبیر)، وزیر کشور، وزیر راه و شهر‌سازی و رییس‌سازمان برنامه و بودجه که هرکدام آنها به‌ دلیل جایگاه و سمت خود مرتبط با دارایی‌های دولت هستند و طبیعتا حضور و دخالت آنان در فرآیند تصمیم‌سازی مولد‌سازی دارایی‌های دولت تلاشی بر اجرای دقیق مصوبه با کمترین نقص ممکن است.
5- تصور برخی بر این است املاک فعال یا املاک خیرساز نیز در مسیر طرح مولدسازی قرار گرفته است. هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است. موارد احتمالی پس از بررسی اولیه و در مرحله تثبیت سند مالکیت اصلاح خواهد شد. اساسا املاکی که مالکیت آن به نام دولت و دولتی‌ساز نباشد، نمی‌تواند در مسیر مولدسازی قرار بگیرد، مگر آنکه فرد خیر برنامه‌های ارتقایی برای خدمات آموزشی آن ملک داشته باشد که با نظارت و رضایت ایشان فضای استاندارد و ایمن برای دانش‌آموزان آماده خواهد شد.
6- در پایان لازم می‌دانیم بخش‌هایی از مصاحبه یکی از توشیح‌کنندگان نامه مذکور با خبرنگار روزنامه جوان در تاریخ 6 اسفند جاری (تقریبا 24 ساعت قبل از توشیح این نامه) در خصوص مصوبه مولدسازی در حوزه آموزش و پرورش را بازخوانی کنیم (به مخاطبان عزیز هم پیشنهاد می‌کنیم این مصاحبه منصفانه و خواندنی را کاملا مطالعه نمایند هرچند نگاه ایشان در خصوص اردوگاه، مدارس جنب بازار، تجاری‌سازی، فروش مدارس و … قابل تامل است): 
   با توجه به شرایط کشور و به تبع آن شرایط آموزش و پرورش به ویژه در حوزه عمرانی می‌تواند یک مصوبه مفید و قابل استفاده باشد.
   به‌رغم همه تلاش‌هایی که بعد از انقلاب برای استاندارد‌سازی فضا‌های آموزشی صورت گرفته همچنان با نقایص و کاستی‌هایی در کشور مواجه هستیم به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته که به‌شدت بر موضوع عدالت آموزشی تاثیر منفی گذاشته است. 
   هم‌اکنون در آموزش و پرورش به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن تغییر آمایش جمعیتی است مدارس و فضا‌های آموزشی و پرورشی را داریم که امروز مورد استفاده دانش‌آموزان قرار نمی‌گیرد. بنابراین این فضا‌ها نه ‌تنها باری از آموزش و پرورش برنمی‌دارد، بلکه هزینه نگهداری مزید بر علت می‌شود و هزینه‌هایی را برای آموزش و پرورش ایجاد می‌کند .
   از شکل و قالب مصوبه مشخص می‌شود هدف از مولدسازی بهینه کردن مدارس و فضا‌های آموزشی و پرورشی است که اکنون دیگر دانش‌آموز ندارد و تغییر کاربری پیدا کرده، به عنوان نمونه به کارگاه بسته‌بندی یا متاسفانه به محل نگهداری احشام و چهارپایان تبدیل شده است. 
   علاوه بر این، امروزه در شهر‌ها به دلیل تغییرات جمعیتی و سطوح تجاری، مدارسی را داریم که یک زمانی مناسب فضای آموزش و پرورش بوده، اما امروز در دل بازار و محل کسب‌وکار و تعمیرگاه‌های اتومبیل قرار گرفته‌اند که از حیث آلودگی هوا و آلودگی صوتی مناسب دانش‌آموزان نیست.
   وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: حالا مولدسازی می‌خواهد این مدارس را تبدیل به احسنت کند. این مدارس را بفروشد و در محل‌های مناسب مدارس، فضا‌های جدیدی را برای دانش‌آموزان ایجاد کند. این مهم مورد تاکید متن مصوبه مولدسازی نیز هست که درآمد‌های حاصل از این مصوبه باید صرف حوزه‌های عمرانی شود. بنابراین از این منظر این مصوبه می‌تواند اثرات مثبتی را در حوزه عمرانی آموزش و پرورش داشته باشد. به ویژه در شرایط کنونی که آموزش و پرورش با کمبود نقدینگی در حوزه عمرانی مواجه است.
  ایشان در پایان خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که این مصوبه برای احیا‌ی سرمایه‌های بلااستفاده آموزش و پرورش بسیار کارآمد است. اکنون در برخی مناطق اردوگاه‌هایی را داریم که دیگر مورد استفاده دانش‌آموزان نیست و متاسفانه به محل ییلاق مسوولان تغییر کرده است. این در حالی است که در آن منطقه مدارسی را که ناایمن و دچار کمبود تجهیزات هستند، داریم. در چنین شرایطی مصوبه مولدسازی با فروش این فضا‌ها و هزینه کردن پول به دست آمده در راستای نیاز‌های دانش‌آموزان می‌تواند اقدام صحیح و قابل‌دفاعی باشد.  خواهشمند است دستور فرمایید طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در همان صفحه و با همان قلم اقدام لازم صورت گیرد.

منبع: روزنامه اعتماد 21 اسفند 1401 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 639
  • اخبار استانها 22
  • اساسنامه - مرامنامه 5
  • اطلاعیه‌های سازمان 5
  • انتخاب سردبیر 430
  • اندیشه 157
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 5
  • تجربه معلمی 27
  • تشکل ها 11
  • تعلیم و تربیت 13
  • جلسات شورای مرکزی 6
  • دسته‌بندی نشده 139250
  • دیدگاه 1004
  • سازمان 3
  • سازمان 24
  • کتاب 10
  • گزارش 328
  • گفتگو 320
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 2
  • واحد اجتماعی 2
  • واحد پژوهش ونوآوری 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 3
  • واحد جوانان و دانشجویی 1
  • واحد حقوقی 1
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 3
  • واحد طرح وبرنامه 4
  • واحد مالی پشتیبانی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 238

آخرین مطالب

Kasino Freispiele abzüglich Einzahlung Free Spins 2025

آذر ۲۳, ۱۴۰۴

Maklercourtage Chilli Heat Slot Free Spins & detaillierte Bewertung

آذر ۲۳, ۱۴۰۴

Verbunden Casino Bonus bloß Einzahlung 2025 No Frankierung Spielbank Prämie

آذر ۲۳, ۱۴۰۴

Kasino Prämie Bloß Einzahlung 60 Freispiele sizzling hot deluxe Video

آذر ۲۳, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.