مطالب

Znakomita obsługa klienta w Betonred – sprawdź nas!

Zakłady wzajemne: kluczowe zasady i strategie dla nowicjuszy

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Everything You Should Know About Daily Jackpots at Puntit Casino

A Step-by-Step Guide to Register and Play at Nine Win

  • ورود به سایت
  • عضویت
دوشنبه آذر ۲۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
انتخاب سردبیر یادداشت
فروردین ۱۷, ۱۴۰۱ 431 0نظر
image_pdfimage_print

ترجیح معلمان به کلاس‌های حضوری

محمد داوری

از میان گروه‌هایی که درگیر آموزش و پرورش هستند شاید بیش از همه دانش‌آموزان مخالف و والدین موافق حضوری شدن کلاس‌ها هستند چرا که برگشت به مدارس پادگانی و تن دادن به قواعد و مقررات خشک مدارس کابوس بیشتر دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزانی است که چندان انگیزه‌ای برای تحصیل ندارند و از سویی بیش از همه والدین از مدیریت فرزندان‌شان و وادار کردن آنها به حضور در کلاس‌های آنلاین و انجام تکالیف مدرسه خسته شده‌اند و به‌شدت علاقه‌مند هستند در صورت تامین و تضمین سلامت دانش‌آموزان، کلاس‌ها حضوری برگزار شود. در این میان برخلاف تصور عموم مردم، معلمان ترجیح می‌دهند که کلاس‌ها حضوری برگزار شود، چرا که معلمان نیز در این مدت که کلاس‌ها غیرحضوری برگزار شد علاوه بر ساعات رسمی برگزاری کلاس‌ها، در طول شبانه‌روز درگیر پیگیری انجام تکالیف و فعالیت‌ها و پاسخ به پرسش‌های دانش‌آموزان و والدین بودند و در واقع تمام روز آنها و حتی ساعاتی از شب نیز به کارهای مرتبط با درس و کلاس و مدرسه اختصاص داده می‌شد ضمن اینکه از گوشی یا تبلت و لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کردند و هزینه اینترنت نیز برعهده آنها بود و اگر مزاحمت‌هایی که برای اعضای خانواده معلمان ایجاد می‌شد را هم بخواهیم به آن اضافه کنیم مشخص خواهد شد که کلاس‌های غیرحضوری برای معلمان بسیار سخت‌تر و پرزحمت‌تر از کلاس‌های حضوری است لذا تردیدی نیست که تقریبا همه معلمان ترجیح می‌دهند کلاس‌ها حضوری برگزار شود و این تصور که معلمان راحت‌طلب شده‌اند و مخالف برگزاری حضوری کلاس‌ها هستند، واقعیت ندارد. هرچند هستند معلمانی که به هر دلیلی علاقه‌مند به غیرحضوری بودن کلاس‌ها بوده و در صورت استمرار کلاس‌های آنلاین رضایت بیشتری خواهند داشت. البته نباید این واقعیت را هم نادیده گرفت که تجربه معلمان در این دو سال کرونایی در واقع گذری اجباری از شیوه‌های سنتی بود و باید دستاوردهای مثبت آموزش غیرحضوری را حفظ کرد  به عبارتی بهترین گزینه برای اینکه کیفیت آموزشی افزایش یابد استفاده از امکانات نرم‌افزاری و شبکه‌های اجتماعی و دسترسی‌های آنلاین و ارتباطات آفلاین معلمان و دانش‌آموزان است که در بحث بررسی تکالیف و فعالیت‌های درسی و ارایه پژوهش‌های دانش‌آموزی و برگزاری آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات کاربرد گسترده‌ای دارد و علاوه بر سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها بر کیفیت آموزش هم خواهد افزود به ویژه برای برخی از درس‌ها و برخی از مقاطع تحصیلی بشتر مصداق دارد.
اما متاسفانه یک نگرانی عمیق و گسترده هم وجود دارد که سیستم مدیریتی و اداری آموزش و پرورش با تمایل شدیدی که به بازگشت به گذشته دارد مانع استمرار تجربیات مثبت آموزش غیرحضوری شود و دوباره همان شیوه‌های سنتی و کلاس‌های خشک سخنرانی محور در مدارس مرسوم شود و در این دنیای پر از امکانات متنوع و جذاب و شیوه‌های مدرن و هیجان‌انگیز و تاثیرگذار، مدارس و کلاس‌های درس موجب کم‌انگیزه شدن و فراری دادن دانش‌آموزان از درس و مدرسه شوند.

منبع: روزنامه اعتماد 17 فروردین 1401 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 639
  • اخبار استانها 22
  • اساسنامه - مرامنامه 5
  • اطلاعیه‌های سازمان 5
  • انتخاب سردبیر 430
  • اندیشه 157
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 5
  • تجربه معلمی 27
  • تشکل ها 11
  • تعلیم و تربیت 13
  • جلسات شورای مرکزی 6
  • دسته‌بندی نشده 140501
  • دیدگاه 1004
  • سازمان 24
  • سازمان 3
  • کتاب 10
  • گزارش 328
  • گفتگو 320
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 2
  • واحد اجتماعی 2
  • واحد پژوهش ونوآوری 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 3
  • واحد جوانان و دانشجویی 1
  • واحد حقوقی 1
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 3
  • واحد طرح وبرنامه 4
  • واحد مالی پشتیبانی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 238

آخرین مطالب

Just how to Receive Discount code to find An effective$fifty

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

Prominent Gambling games to experience That have ?5 Put Advertisements

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

What are the requirements for buying the best no deposit

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

Are you searching for a special internet sites to try

آذر ۲۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.