مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
شنبه آذر ۱۵, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 چالش‌های مطالبات معلمان- 1
انتخاب سردبیر دیدگاه

چالش‌های مطالبات معلمان- 1

آذر ۲۰, ۱۴۰۰ 444 0نظر
image_pdfimage_print

سیدحسن الحسینی

ارزش‌های تا حدودی یگانه و همبسته معلمان در جهان، از مسوولیت مشترک آنان در تربیت نسل آینده؛ در زیست بوم دنیای بزرگ است. دنیایی که باید با همزیستی، دانایی، صلح و همکاری‌های متقابل و بدون محدودیت ساخته شود. به‌رغم وجود ارزش‌های مشترک اما، رقابتی سهمگین و نفسگیر در بین نظام‌های تعلیم و تربیت وجود دارد. هر یک از کشورها بنا به برنامه توسعه و فهم خود از آینده دنیا، دسته‌ای از نظریه‌های پداگوژی را انتخاب و با نوعی از پیوند دینامیک با خانواده‌ها در پیشبرد اهداف مدرسه می‌کوشند.  مطالبه اندیشمندان و صاحب‌نظران در هر کشور می‌تواند «اثربخشی تعلیم و تربیت» و «کاربردی بودن آموزه‌ها در اطلس شغلی» هر یک از جوامع می‌باشد. ماموریت‌ها و راهبردهای فوق را تنها «آموزش و پرورش توسعه‌گرا» تامین می‌کند. برای تامین و تدارک مطالبه موردنظر اندیشمندان و صاحب‌نظران، درخصوص داشتن آموزش و پرورش معطوف به توسعه؛ فراهم آمدن عناصر و عوامل مداخله‌گر بسیاری ضرورت می‌یابد. سهم بایسته آموزش و پرورش از G D P‌، که معادل میانگین جهانی خواهد بود، در هر شرایطی از اولویت‌ها و وظایف حتمی جامعه‌ای است که می‌خواهد پویا و زنده بماند. برمبنای چنین پیش‌فرضی حتما، مطالبه معلمان در کنار مطالبه جامعه روشنفکری و فرهیختگان، باید نوسازی آموزش و پرورش برای تحقق اهداف بزرگ ملی باشد. برمبنای همین پیش‌فرض، حقوق حقه معلمان، وجود رتبه‌بندی واقعی، شاید از اولین الزامات اجرایی رویکرد فوق است. برای تحقق این منظور به نظر می‌رسد، حاکمیت و دولت باید برنامه داشته باشند و نقش پیشرانی را بپذیرند. در اوضاع و احوال نا به روال و البته غیرقابل دفاع کنونی اقتصاد کشور و آموزش و پرورش و نیز به سبب توسعه‌گرا نبودن برنامه‌ها و نظام آموزشی کشور؛ معلم را از عملکرد مطلوب باز می‌دارند و بعضا برای معلمی با این کارکرد! همین حقوق و مزایا را کافی می‌دانند!! به خاطر دارم با یکی از وزرای محترم همین بحث را داشتم، معلم را کلید طلایی تعلیم و تربیت و عنصر هوشمند آن در بین سایر عوامل معرفی کردم و از ضرورت توجه به او سخن گفتم! اما او خیلی راحت گفت، کدام معلم؟ کدام کارکرد؟ مگر ما خروجی این نظام آموزشی را قبول کردیم؟

گفتم شاید از یک نگاه حق با شما باشد، اما معلم نه کتاب درسی را تدوین می‌کند! و نه در تدوین برنامه آموزشی دخالت دارد! این محصول اتاق فکر (ستاد) آموزش و پرورش است که معلم فقط در این سیستم به شدت محافظه‌کار و حساس؛ محصول آن را تدریس می‌کند.  از این رو، ما به گفتمان و سپس اراده‌ای قدرتمند نیاز داریم تا به «بازسازی و نوسازی همه‌جانبه نظام آموزشی» بپردازد و هم‌پیوندی مدرسه، دانشگاه و اشتغال و توسعه را با یکدیگر درک کند و احیانا سازمان واحد و بدون گسست آموزش و پرورش و دانشگاه را برای ملحوظ داشتن جامعیت کار منظور نماید. ادامه دارد

منبع: روزنامه اعتماد 20 آذر 1400 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 10
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 130205
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 1
  • سازمان 23
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

F1 Groups Ferrari, McLaren, Lotus & Much more

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

Group Fortress 2 TF2 To try out Websites 2025 Armytech

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

Blütezeit Brothers aufführen, Sich freuen ferner Gewinnen!

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

Gamomat Casinos online y Tragamonedas sobre Ranura coyote moon 2025

آذر ۱۵, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.