مطالب

Znakomita obsługa klienta w Betonred – sprawdź nas!

Zakłady wzajemne: kluczowe zasady i strategie dla nowicjuszy

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Everything You Should Know About Daily Jackpots at Puntit Casino

A Step-by-Step Guide to Register and Play at Nine Win

  • ورود به سایت
  • عضویت
شنبه آذر ۲۲, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 قدرت در مدرسه پلیس بر مدرسه
یادداشت

قدرت در مدرسه پلیس بر مدرسه

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۴ 293 0نظر
image_pdfimage_print

محمد ملاکی

اقدام وزیر آموزش و پرورش در خصوص بستن تفاهمنامه با نیروی انتظامی واکنش‌های منفی زیادی را به همراه داشته، برخی نگران از امنیتی کردن فضای مدرسه و برخی از دخالت نیروهای نظامی در امر اجتماعی و فردی دانش‌آموزان احساس خطر کرده‌اند. از منظر پدیدارشناسی اقدام وزیر محترم قابل تحسین است، چراکه شرط لازم برای پیشبرد آموزش در مدرسه وجود امنیت اجتماعی است. در واقع کارکرد اصلی نیروی انتظامی، حفاظت است. 

به نظر نمی‌رسد که این تفاهمنامه حاکی از آن باشد که نیروی پلیس در مدرسه باشد، بلکه همچنانکه رسالت پلیس حفظ جان و مال مردم است پس پلیس باید بر مدرسه باشد و این تفاهمنامه نویدبخش این باشد که حوادث ناگواری که برای دانشجوی دانشگاه تهران و بسیاری از دانش‌آموزانی که مورد خفت‌گیری تبهکاران واقع می‌شوند، تکرار نشود. 

چتر حفاظتی و حمایتی نیروی انتظامی از دانش‌آموزان در خیابان از حقوق اولیه شهروندان است که به فراموشی سپرده شده و نگاه بدنه اجتماع را نسبت به پلیس بدبین و ناکارآمد جلوه می‌دهد، اما با وجود قوانین و نقش و وظایف پلیس در حفظ امنیت جامعه نگاه هوشمندانه وزیر در بازاندیشی قوانین در قالب تفاهمنامه قابل تقدیر است.

امروزه معنا بخشیدن به این مفاهیم (امنیت- حفاظت- مراقبت) در گروی ایجاد این گفتمان است که قدرت در مدرسه است و سلاح اندیشه (قلم) بر سلاح پلیس (تفنگ) غالب است پس جای نگرانی نیست. نگرانی در آن است که آموزش و پرورش نمی‌داند که کجا می‌خواهیم برویم؟ 

چگونه می‌خواهیم برویم؟ و از همه مهم‌تر با چه کسانی باید برویم؟

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل ایران

منبع: روزنامه اعتماد 3 فروردین 1404 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 639
  • اخبار استانها 22
  • اساسنامه - مرامنامه 5
  • اطلاعیه‌های سازمان 5
  • انتخاب سردبیر 430
  • اندیشه 157
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 5
  • تجربه معلمی 27
  • تشکل ها 11
  • تعلیم و تربیت 13
  • جلسات شورای مرکزی 6
  • دسته‌بندی نشده 138549
  • دیدگاه 1004
  • سازمان 24
  • سازمان 3
  • کتاب 10
  • گزارش 328
  • گفتگو 320
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 2
  • واحد اجتماعی 2
  • واحد پژوهش ونوآوری 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 3
  • واحد جوانان و دانشجویی 1
  • واحد حقوقی 1
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 3
  • واحد طرح وبرنامه 4
  • واحد مالی پشتیبانی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 238

آخرین مطالب

fifty or higher No-deposit Gambling establishment Bonuses personal bonuses

آذر ۲۲, ۱۴۰۴

Beste norske casino på nett indre sett Norge 2025

آذر ۲۲, ۱۴۰۴

Spielbank Provision gonzos treasure hunt Spielautomaten echtes Geld Abmachung 2025

آذر ۲۲, ۱۴۰۴

Secrets of Aztec Position Remark The whole Road to Appreciate

آذر ۲۲, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.