مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
جمعه آذر ۱۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 قدرت در مدرسه پلیس بر مدرسه
یادداشت

قدرت در مدرسه پلیس بر مدرسه

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۴ 286 0نظر
image_pdfimage_print

محمد ملاکی

اقدام وزیر آموزش و پرورش در خصوص بستن تفاهمنامه با نیروی انتظامی واکنش‌های منفی زیادی را به همراه داشته، برخی نگران از امنیتی کردن فضای مدرسه و برخی از دخالت نیروهای نظامی در امر اجتماعی و فردی دانش‌آموزان احساس خطر کرده‌اند. از منظر پدیدارشناسی اقدام وزیر محترم قابل تحسین است، چراکه شرط لازم برای پیشبرد آموزش در مدرسه وجود امنیت اجتماعی است. در واقع کارکرد اصلی نیروی انتظامی، حفاظت است. 

به نظر نمی‌رسد که این تفاهمنامه حاکی از آن باشد که نیروی پلیس در مدرسه باشد، بلکه همچنانکه رسالت پلیس حفظ جان و مال مردم است پس پلیس باید بر مدرسه باشد و این تفاهمنامه نویدبخش این باشد که حوادث ناگواری که برای دانشجوی دانشگاه تهران و بسیاری از دانش‌آموزانی که مورد خفت‌گیری تبهکاران واقع می‌شوند، تکرار نشود. 

چتر حفاظتی و حمایتی نیروی انتظامی از دانش‌آموزان در خیابان از حقوق اولیه شهروندان است که به فراموشی سپرده شده و نگاه بدنه اجتماع را نسبت به پلیس بدبین و ناکارآمد جلوه می‌دهد، اما با وجود قوانین و نقش و وظایف پلیس در حفظ امنیت جامعه نگاه هوشمندانه وزیر در بازاندیشی قوانین در قالب تفاهمنامه قابل تقدیر است.

امروزه معنا بخشیدن به این مفاهیم (امنیت- حفاظت- مراقبت) در گروی ایجاد این گفتمان است که قدرت در مدرسه است و سلاح اندیشه (قلم) بر سلاح پلیس (تفنگ) غالب است پس جای نگرانی نیست. نگرانی در آن است که آموزش و پرورش نمی‌داند که کجا می‌خواهیم برویم؟ 

چگونه می‌خواهیم برویم؟ و از همه مهم‌تر با چه کسانی باید برویم؟

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل ایران

منبع: روزنامه اعتماد 3 فروردین 1404 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 129046
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 23
  • سازمان 1
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

PayPal Spielsaal 2025 Renaissance in Teutonia!

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Die besten Angeschlossen Casinos 2025 im Abmachung

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Greatest 5 Put Casinos king of the nile pokie casino

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Angeschlossen Spielbank Prämie exklusive Einzahlung 2025 No frankierung provision

آذر ۱۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.