مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
جمعه آذر ۱۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 تهدید کارکردهای مدرسه
یادداشت

تهدید کارکردهای مدرسه

دی ۲۲, ۱۴۰۲ 216 0نظر
image_pdfimage_print

محمد داوری

سومین سال تحصیلی در دولت ابراهیم رییسی هم به میانه خود نزدیک می‌شود و دومین وزیر منتخب او نیز نشان داده است که تفاوتی با وزیر قبلی و گزینه‌های معرفی شده‌ای که از مجلس رای اعتماد کسب نکردند، نداشته و آموزش و پرورش روز به روز از مسیر رسالت اصلی و حرفه‌ای خود و مدرسه از کارکرد اصلی خود خارج و دورتر می‌شود.
واکنش کارشناسان و صاحب‌نظران و کنشگران حوزه آموزش به بهانه‌های مختلف از قبیل جذب طلاب در آموزش و پرورش یا دخالت نهادها و دستگاه‌های دیگر بخش کوچکی از این انحراف کارکرد را نشان می‌دهد درحالی که واقعیت‌های کف مدارس نشان از آن دارد که مدرسه بیش از همیشه از جایگاه خود فاصله گرفته و تبدیل به حسینیه و مسجد و حوزه علمیه و پادگان شده است و فضای قالب فعالیت‌های فوق برنامه که به ‌شدت مورد اعتراض معلمان واقع شده است، در راستای اهداف ایدئولوژیک و سیاسی جریانی قرار گرفته است که نگاه ابزاری به کودکان و نوجوانان دارند.
این نگاه ابزاری که گاهی دانش‌آموزان مستقیم و غیرمستقیم مجبور به شرکت در برنامه‌ها می‌شوند مورد استقبال بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها نیز قرار نمی‌گیرد و حتی در تحقق اهداف مجریان آنها نیز موفقیتی حاصل نمی‌شود و در زیر پوست مدرسه زمزمه‌های مخالفی شکل گرفته که دوگانه‌سازی و دورویی‌ها و تظاهرهای مخربی را شکل داده است.
مدرسه که به عنوان یک کانون مدرن در نهاد تعلیم و تربیت کارکردش در آموزش عمومی کشف و شکوفایی استعدادهای کودکان و توانمندسازی آنها برای زندگی فردی و اجتماعی است، متاسفانه به دلیل خروج از ریل کارآمدی مدت‌ها است که دچار کج‌کارکردهایی شده است که در سال‌های اخیر بر شدت و عمق آن افزوده شده و موجب نارضایتی دانش‌آموزان و والدین گردیده است.
کافی است یک پژوهشی انجام شود و تناسب محتواهای آموزشی و پرورشی و برنامه‌های مختلف در مدارس با نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار گیرد البته آن‌قدر این شکاف واضح است که با چشم غیرمسلح هم می‌توان آن را مشاهده کرد کافی است یک کارشناس به صورت تصادفی سرزده به یکی از مدارس برود و یک روز شاهد کنش و واکنش‌های دانش‌آموزان به اتفاقات درون کلاس و مدرسه باشد، ده‌ها مصداق خواهد یافت که بیانگر شکاف عمیق نسل جدید با سیاست‌ها و رویکردها و برنامه‌های جاری مدرسه می‌باشد. باید به کسانی که مدرسه را با حسینیه و مسجد و حوزه و پایگاه اشتباه گرفته‌اند، هشدار داد که این راه به ناکجاآباد می‌رود و نه تنها دستاوردی برای آنها نخواهد داشت بلکه باعث فاصله بیشتر نسل جدید با ارزش‌ها و آرمان‌ها و اهدافی خواهد شد که به اشتباه به‌دنبال تحقق آن هستند.

منبع: روزنامه اعتماد 19 دی ماه 1402 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 129357
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 1
  • سازمان 23
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

Szybkość wypłat technologia informacyjna częjeden C preferujący czynnik, dokladnie kto

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Czy to bedzie koncesjonowane kasyna przygotowania jesli czy nie polskie

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Gamble and you may Profit at Reveryplay Gambling enterprise with

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Powinienes natomiast rozwazasz filip w kasynie przetrzymaj, obrot wynosi zaledwie

آذر ۱۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.