مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
جمعه آذر ۱۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 بیانیه وزارت اطلاعات درمورد حوادث مدارس کشور
اخبار

بیانیه وزارت اطلاعات درمورد حوادث مدارس کشور

اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۲ 229 0نظر
image_pdfimage_print

عوامل غیرسمی موجب ایجاد هراس شده است

وزارت اطلاعات درباره حوادث رخ داده در مدارس کشور بیانیه‌ای تبیینی صادر کرد

در بند 4 این بیانیه درخصوص علل و عوامل وقوع این حوادث آمده است: «کلا در ایجاد یا القای بدحالی در آموزشگاه‌های مختلف کشور 5 دسته از عوامل کشف شدند که ذیلا به اختصار مورد اشاره قرار می‌گیرند: 
4/1- بمبک بدبو: بخشی از موارد گزارش شده مربوط به استفاده از عاملی است که به «بمبک بدبو» معروف شده است. این عامل که در بازار و به ‌ویژه در سکوهای خرید و فروش اینترنتی به فراوانی وجود داشت، پس از استعمال در محیط‌ها موجب پراکندن بوی نامطبوعی می‌شود و معمولا برای شوخی و تفریح‌های ناسالم و نامتعارف مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.
4/2- از دیگر موارد تعمّدی، بهره‌برداری از افشانه‌های اشک‌آور و گاز فلفل و نظایر آن در محیط‌های آموزشی به قصد شیطنت، بازیگوشی، دیگرآزاری و تعطیل نمودن کلاس‌ها بوده است. در این قبیل موارد نیز با کشف قوطی‌های افشانه و بازداشت عوامل استعمال آنها، التهاب در محیط آموزشی فروکش کرده است.
4/3- در موارد متعددی وجود یک عاملِ بودار در محیط یا اطراف آن موجب ایجاد هراس شده است. ازجمله مصادیقِ کشف شده که موجب گزارش به اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس و حتی انتقال به درمانگاه شده عبارتند از: پر کردن گاز خودرو با روش‌های دستی و غیراستاندارد، قطع و وصل گاز شهری و نشتی مقداری گاز در محیط، آتش زدن ضایعات در زمین کنار مدرسه و انتشار دود در حیاط آن، استفاده از حشره‌کش، پارک نمودن تانکر حامل ته مانده نفتا کنار یکی از دبیرستان‌ها و باز گذاشتن دریچه‌های روی تانکر برای عدم تراکم گاز آن و مواردی دیگر از این قبیل.
4/4- در تعدادی از موارد مکشوفه، وجود اهداف ضدامنیتی و ضدمردمی احراز شده است. به ‌این ترتیب که یک یا تعدادی از شیوه‌های پیش‌گفته با هدفِ ایجاد ناامنی یا دامن‌ زدن به انگاره ضعف امنیت در کشور، ایجاد التهاب و آشوب و اعتراض به ‌منظور فیلمبرداری و انعکاس به شبکه‌های فارسی‌زبان معاند یا با هدف ایجاد تجمع در مقابل آموزشگاه‌ها صورت گرفته است. عوامل این قبیل موارد غالبا بازداشت و تحویل مرجع قضایی شدند.
4/5- عاملِ هراسِ جمعی: 
هراسِ جمعی (هیستری جمعی) شکلی از اختلال روانزاد است که معمولا از یک نفر شروع و به سرعت در جمعی از افراد منتشر می‌شود. این اختلال زمانی رخ می‌دهد که افراد یک اجتماع به ‌طور همزمان تحت تاثیر یک محرک تنش‌زا واقع می‌شوند؛ حتی در پی این عارضه برخی علائم فیزیکی ناشی از تنش‌های ذهنی نیز بروز پیدا می‌کند و در حقیقت این افراد به‌ طور ناگهانی اعتقاد پیدا می‌کنند که توسط یک عامل خارجی بیمار شده‌اند. اگرچه اغلب موارد هراسِ جمعی در ابتدا به عنوان مسمومیت، حمله شیمیایی یا بیوتروریسم تلقی می‌شود ولی بررسی‌ها هیچ اثری از توکسین یا عامل شیمیایی را نشان نمی‌دهد و در کلیه موارد، مبتلایان به سرعت و بدون کوچک‌ترین عوارضی بهبود می‌یابند.
این عارضه نه مختص مقطع فعلی و نه منحصر به کشور ماست. نمونه‌های تاریخی (از تاریخ قدیم و معاصر) و جغرافیایی (از قاره‌های مختلف جهان) و مصادیق فراوانی دارد. من‌جمله در سال‌های 1962 و 2008 در تانزانیا؛ 1965 در انگلستان؛ 1976، 1988، 2002، 2011 در امریکا؛ 1983 در کرانه باختری؛ 1990 در کوزوو؛ 1993 در مصر؛ 2006 در پرتغال؛ 2007 در برزیل؛ 2010 در برونئی؛ 2013 در سریلانکا و 2018 در امارات.
در کشورمان نیز مصادیقی از کرمان در سال‌های 1365 و 1371؛ یزد در سال 1373 و سردشت در سال 1381 وجود داشته است.
نکته قابل توجه آنکه در مصادیق ایرانی و جهانی علائم و عوارض مشابهی مطرح می‌شوند. همچنین بیشترین فراوانی در عامل شروع‌کننده، وجود یک بو در محیط یا ادراک بویایی غیرواقعی، شروع‌کننده ایجاد هراسِ جمعی بوده است. مکان رخداد این پدیده غالبا در مدارس بوده است. سن غالب، زیر 20 سال؛ جنسیت مبتلایان به این عارضه غالبا در دختران بوده است.
مدتی پس از آغاز رویدادهای ماه‌های گذشته در مدارس کشور، تعدادی از حاذق‌ترین پزشکان و روانشناسان ایرانی، فرضیه هراسِ جمعی را مطرح نمودند. بررسی‌های دقیق میدانی، آزمایشگاهی و معاینات بالینی صحت این فرضیه را برای تعداد قابل‌توجهی از مدارس اثبات نمود. 5- یافته‌های میدانی، آزمایشگاهی و نتایج بررسی‌های ستادی و مطالعات آماری وقایع 
5/1- در هیچ یک از یافته‌های صحنه‌ای و بررسی‌های آزمایشگاهی در معتبرترین آزمایشگاه‌های کشور، هیچ‌گونه ماده سمی که قابلیت ایجاد مسمومیت را دارا باشد، مشاهده نشد.
5/2- به فضل الهی هیچ مورد فوتی یا عوارض جسمانی مانا و بلندمدت وجود نداشته است.
5/3- در اکثر قریب به اتفاق روش‌های درمانی اعمال شده برای مراجعینی که اعلام بدحالی نموده و به درمانگاه‌های مختلف مراجعه کرده‌اند، صرفا درمان‌هایی در حدّ دریافت اکسیژن، سرم و داروهای آرام‌بخش بوده است.
5/4- میانگین حضور مراجعین در درمانگاه‌ها حدود دو ساعت بوده است و تعداد بسیار اندکی از آنها بستری کوتاه‌مدت شده‌اند (آن‌هم به‌دلیل اضطراب).
5/5- اظهارات متفاوت دانش‌آموزان یک کلاس از مشاهدات، بوهای استشمامی یا عوارض جسمانی قابل تأمل بود (مثلا در مورد جامد، مایع یا گاز بودن مواد ادعا شده؛ رنگ مواد؛ بوی مواد؛ تنوع عوارض اعلامی و…)
5/6- حالت سرایت ادعاها از اماکن نزدیک به یکدیگر (عامل همجواری) به گونه‌ای که با ادعای بدحالی در یک کلاس، دانش‌آموزان کلاس دیگر پس از اطلاع از وضعیت آن کلاس، اعلام بدحالی کرده‌اند، درحالی که کلاس‌های غیرمطلع، هیچ مشکلی را اعلام نکرده‌اند.
5/7- از نکات بسیار قابل تأمل اینکه در اکثر قریب به اتفاق موارد، ادعای بدحالی مختص دانش‌آموزان بوده است و مصادیق بسیار نادر و انگشت‌شماری از اعلام مسمومیت در کادر آموزشی یا عوامل خدماتی مدارس گزارش شده است.
5/8- «تمارض» یکی از عواملِ اثبات شده به تعداد قابل‌توجه، بوده است. در بررسی انگیزه‌های تمارض، سه انگیزه بازیگوشی، فرار از درس و امتحان و در موارد اندکی انگیزه‌های القایی دیگران، به ‌منظور ایجاد التهاب و اغتشاش دخیل بوده است.
5/9- در بررسی‌های ستادی و مطالعات آماری، 86% از مدارس اعلام‌کننده بدحالی، دخترانه و 14% پسرانه بوده‌اند.
5/10- از آموزشگاه‌های یاد شده به تفکیک مقطع تحصیلی به ترتیب: 68% مقطع متوسطه دوم، 16% مقطع ابتدایی، 15% مقطع متوسطه اول و 1% خوابگاه دانشجویی دختران بوده‌اند.
5/11- فراوانی دانش‌آموزان دارای ادعای بدحالی در استان‌های مختلف به ترتیب: بیشترین تعداد دانش‌آموز به‌لحاظ اعلام مسمومیت استانِ خوزستان و کمترین تعداد دانش‌آموز در استانِ خراسان جنوبی بوده است.
6- نقش اردوگاه خصم در شکل‌گیری و استمرار غائله مدارس
وزارت اطلاعات در چند اطلاعیه و بیانیه‌های تبیینی مقطع اغتشاشات، در مورد نقش رژیم تروریست امریکا و ایادی و گروهک‌های رنگارنگی که به نیابت از آن رژیم در اغتشاشات پاییز گذشته به ایفای نقش پرداختند، اطلاعات شفافی منتشر نمود. طی آن اغتشاشات، امریکا و دنباله‌روهای اروپایی، منطقه‌ای و عمّال داخلی‌اش، گسترده‌ترین و قوی‌ترین عملیات شناختی، روانی و تروریستی را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به اجرا گذاشتند تا آنجا که ابلهانه و خام‌اندیشانه، نام انقلاب بر پروژه ضدملّی اغتشاش و خرابکاری و ایرانی‌کشی گذاردند. اما ایستادگی سترگ ملّت ایران و رهبری حکیمانه مقام معظم ولایت فقیه (مدظله‌العالی) و هوشیاری و فداکاری نیروهای حافظ امنیت کشور، بزرگ‌ترین پروژه براندازی خصمِ وحشی و جنگ ترکیبی را نقش بر آب کرد و سرمایه‌گذاری‌های سنگین مالی، اطلاعاتی و نیروی انسانی آنها را به «هباءً منثورا» تبدیل نمود.
برمبنای اطلاعات موثق، رژیم مافیایی امریکا پس از تجزیه و تحلیل علل شکست بزرگ خود و تشخیص سه عامل ناکامی پروژه اغتشاشات، انتقام‌گیری از آن سه عامل را در سرلوحه اقدامات مخرب خویش قرار داد: 
الف) از پیش به نقش رهبری حکیم انقلاب در ایستادگی و بالندگی نظام، واقف و ایشان را هدف تهاجمات ناجوانمردانه خویش قرار داده بودند. اینک حمله همه‌جانبه به معظم‌له و متهم‌سازی ایشان را در کلیه مسائل و رویدادهای کشور، درصدر توطئه‌های خویش قرار دادند.
ب) عدم همراهی قاطبه ملّت با عوامل اغتشاشات پاییز را از دلایل عمده ناکامی آن پروژه تحلیل نمودند. بنابراین «خلق غائله‌ای دیگر که توده مردم را به ستوه آورد و به اعتراض وا دارد» در اولویت اقدامات شیطانی آنها قرار گرفت.
ج) هوشیاری، پایمردی، اشراف و فداکاری نیروهای حافظ امنیت کشور را از دلایل موثر در مهار جنگ همه‌جانبه و ترکیبی یافتند؛ لذا این‌بار همان مولفه اقتدار نظام یعنی امنیت و نیروهای حافظ آن را به عنوان هدف خاص خویش قرار دادند.
در این خصوص مواردی به اختصار مورد اشاره قرار می‌گیرند: 
6/1- همزمان با پروژه اغتشاشات پاییز 1401، نشانه‌هایی از تلاش عوامل دشمن برای هدف قرار دادن دانش‌آموزان (به ‌ویژه دختران) و به تعطیلی کشاندن مدارس ملاحظه شد. به عنوان مثال در تاریخ ششم آذر ماه 1401 و سه روز پیش از ادعای مسمومیت در مدارس قم، یکی از حساب‌های کاربری فعال ضدانقلاب، چگونگی تعطیلی مدارس از طریق تولید و انتشار بوی نامطلوب را ذیل پروژه‌ای به نام «راهکاری برای به اعتصاب کشاندن مدارس و ادارات» آموزش داده است. پس از آن یکی از حساب‌های کاربری حامی رژیم صهیونیستی خط «نفرستادن دانش‌آموزان به مدرسه» را ترویج کرده است. حساب کاربری دیگری از حامیان رژیم صهیونیستی، صبح روز نهم آذر ماه (روز اولین حادثه اعلامی استان قم) متنی تهدیدآمیز منتشر و در آن متن به اقدامات دختران دبیرستانی محله خاصی در قم اشاره کرده و در همان روز آن را برای حساب کاربری «اسراییل به فارسی» و دیگر کانال‌های مورد بهره‌برداری رژیم صهیونیستی ارسال کرده بود. 
بررسی‌های بعدی نشان دادند که از تیر ماه 1401 دو کانال و صفحه مشخص مبادرت به ارتباط‌گیری و شبکه‌سازی در میان تعدادی از دانش‌آموزان مدارس اعلام‌کننده بدحالی در قم کرده بودند. شماری از عوامل مذکور شناسایی و پس از اثبات و مستندسازی ارتباط آنها با حساب‌های کاربری یادشده و نقشی که در ترویج دروغ مسمومیت ایفا کرده بودند، با حکم مرجع قضایی ذی‌ربط بازداشت شدند. ادامه تحقیقات نشان داد که شبکه امریکایی- صهیونیستی موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در تاریخ 25 شهریور 1401، خط «نفرستادن دانش‌آموزان به مدرسه» را دنبال کرده است. در مصداقی دیگر در اواخر مهر ماه، اشاره مستقیم عوامل دشمن به «مسمومیت دانش‌آموزان دختر بدون گذاشتن رد آشکار» در یکی از اتاق‌های خصوصی ضدانقلاب در کلاب‌هاوس کشف گردید.

منبع: روزنامه اعتماد 9 اردیبهشت 1402 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 129682
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 1
  • سازمان 23
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

ᐅ I really like LUCY Slot machine Local casino Games

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Cameron Winklevoss Digs Up Development Declaration Away from online live

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Казино Официальный сайт Pin Up Casino играть онлайн – Вход

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Казино Официальный сайт Pin Up Casino играть онлайн – Вход

آذر ۱۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.