مطالب

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

صندوق ذخیره باید تحت مدیریت و نظارت اعضا باشد/نظارت حراستی و امنیتی و اطلاعاتی مغایر با اساسنامه است

راند دوم در رم

راند اول دیپلماسی

متن کامل سخنان خاتمی در دیدار با منتخبین کنگره سازمان معلمان ایران

  • ورود به سایت
  • عضویت
دوشنبه اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 نمازِ سبک دو رکعتی و مصایب کتابخوانی
تجربه معلمی

نمازِ سبک دو رکعتی و مصایب کتابخوانی

دی ۳۰, ۱۴۰۱ 377 0نظر
image_pdfimage_print

جواد ماهر

دانش‌آموزان دو کلاس سوم را بردیم مسجد؛ نماز جماعت بخوانند. در کتاب‌شان آموزش نماز آمده و معلم‌های‌شان علاقه‌مندند عملی آموزش ببینند. چندبار در نمازخانه مدرسه نماز خوانده‌اند. بامزه نماز می‌خوانند. یک‌بار من پیش‌نماز بودم و معلم‌های‌شان نبودند. حین نماز از هیچ ادا و اطواری فروگذار نکردند. این‌بار در مسجد دو صفِ اول، آدم‌بزرگ‌ها و ریش‌سفیدها بودند. بعد، چهار صف دانش‌آموزان. خانم معلم‌های‌شان هم پشت پرده پیش خانم‌ها. وسط بچه‌ها ایستادم و نماز را بستیم. دو رکعت آرامش نسبی برقرار بود. رکعت سوم یکهو پس از سجده دو، سه نفر از دانش‌آموزان دست‌ها را به پا کوبیدند و بقیه هم همراه شدند. شلپ شلوپ توی مسجد راه افتاد. نمازم را شکستم و آرام‌شان کردم. نماز ظهر که تمام شد، ریختند که از مسجد بروند بیرون. گفتم یک نماز دیگر هست. نشستند. در نماز دوم، هنرشان را باز در رکعت سوم رو کردند.‌ الله‌اکبرهای نماز را با امام جماعت بلند می‌گفتند. باز دعوت به خویشتنداری کردم. سلام نماز دوم را که امام گفت؛ همه کندند سمت در مسجد. امام جماعت قصد وعظ و نصیحت داشت؛ ولی ناکام ماند. از او عذرخواهی کردیم و برگشتیم مدرسه. طاقت دانش‌آموزان کلاس سومی در حد اقامه یک نمازِ سبک دو رکعتی است.
زنگ چهارم برای کلاس اول زنگ مطالعه برگزار کردم. دانش‌آموزان چشم‌های‌شان را بستند و نفری یک کتابِ خوشمزه گذاشتم روی میز یا توی دست‌شان. چشم‌ها را باز کردند. کتاب‌ها را باز کردند. ورق زدند. عکس دیدند و حرف و کلمه‌هایی که یاد گرفته‌اند را پیدا کردند. بعد کتاب‌ها را جمع کردم و برای‌شان دو تا کتاب داستان خواندم. زنگ خورد. برخی می‌گفتند کتابی که دست من بوده را برای‌مان بخوانید، ولی زنگ خورده بود. یک نفرشان چسبید که این کتاب را برایم بخوانید. «اژدهای بدجنسی که چشم‌هایش آستیگمات… بود/ نبود! نوشته فریدون عموزاده خلیلی، تصویرگر غزاله بیگدلو، انتشارات علمی و فرهنگی.» توی کلاس یکی، دو صفحه برایش خواندم، بچه‌ها ریختند سرمان. رفتیم توی حیاط دم در نشستیم ریختند سرمان. رفتیم کنار حیاط نشستیم و غرق خواندن شدیم. دورمان جمع شدند و گوش می‌دادند که یک‌هو آب ریخت روی‌مان. روی من و کتاب و بچه‌ها. دانش‌آموزی سُر خورده و بطری آبش روی ما چپه شده بود. ما و کتاب خیس شدیم. رفتیم توی سالن. یک دستمال برداشتم و کتاب را خشک کردم. دوباره رفتیم سر کلاس. ته کلاس نشستیم و در حلقه بچه‌ها کتاب را تا ته خواندیم.

منبع: روزنامه اعتماد 29 دی 1401 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 637
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 3
  • انتخاب سردبیر 423
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 32
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 10
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 485
  • دیدگاه 1001
  • سازمان 22
  • کتاب 10
  • گزارش 322
  • گفتگو 315
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • یادداشت 232

آخرین مطالب

Manfaat Vitamin C untuk Mencerahkan Kulit

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۴

Mengenali Tenaga Kerja Lokal: Peranan, Hak, dan Rintangan di Zaman

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۴

Panduan Memilih Layanan [Jenis Layanan] di HomerHighPels.com

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۴

Maxwin dalam Game Slot Gacor: Bagaimana Meraih Kemenangan Maksimal?

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.