مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
شنبه آذر ۱۵, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 نامه سرگشاده دبیران کل سه تشکل فرهنگیان به روسای قوای سه گانه در خصوص اهم مشکلات فرهنگیان
اخبار بیانیه‌ها

نامه سرگشاده دبیران کل سه تشکل فرهنگیان به روسای قوای سه گانه در خصوص اهم مشکلات فرهنگیان

مرداد ۳۰, ۱۴۰۱ 5117 0نظر
image_pdfimage_print

به نام خدا
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکترقالیباف رئیس و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین اژه ای رییس محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

مستحضرهستید،
جمهوری اسلامی ایران به تایید منابع علمی و تخصصی از ثروتمندترین کشورهای جهان در زمینه منابع خدادادی است و به علاوه از نظرنیروی انسانی نیزدرزمره برجسته ترین هاست. به استنادآمار و ارقام، در کشورهای توسعه یافته وحتی همین کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس، سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور ها قابل دفاع و جایگاه آموزش وپرورش ومعلمان از برجستگی ویژه‌ای برخوردار است.این درحالی است که به تایید آمار و رقم ،دولت های جمهوری اسلامی ایران از آغاز تاکنون والبته بااختلافاتی اندک، علیرغم جایگاه ونقشی که قانون اساسی برای آموزش و پرورش وبه تبع آن معلمان قائل است، درسیاستگزاری ها،وضع قوانین و اختصاص بودجه،آن چنان که شایسته ماموریت ونقش آموزش وپرورش ومعلمان است، به این دوتوجهی نکرده اند. به عنوان مثال، پس از سالها پیگیری، قانون رتبه بندی معلمان با اما و اگرهای فراوان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید .دولت در تهیه آیین نامه اجرایی آن نهایت خست را به خرج داد ،تا جایی که صدای برخی نمایندگان مجلس بلند شد وسرانجام با اصرار مجلس اصلاحاتی در آیین نامه صورت گرفت،که البته باهمین قانون هم فاصله داشت .لیکن،بانگاهی منصفانه وبه دورارتعصب ،به این آیین نامه وشیوه نامه اجرایی ونحوه اجرا، وضعیت نه چندان شایسته برخورد با معلمان را شاهدهستیم. موضوع دیگر،کنارگذاشتن همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش ناچیز سنواتی حقوق سال جاری که موج نارضایتی بازنشستگان رابه دنبال داشته است،نیزمویداین ادعاست. همه اینها نشان می دهد که دولت برای آموزش وپرورش ومعلمان نقش شایسته در توسعه کشور قائل نیست .این موضوع رادر مقایسه وضعیت منزلت و معیشت معلمان با دیگر اقشار جامعه و به ویژه بخش های تخصصی به وضوح در می یابیم .در این مسیر نحوه برخورددولت ومجلس باموضوع صندوق ذخیره فرهنگیان که در اجرای قانون برنامه پنج ساله دوم توسعه و با سرمایه خود معلمان و کمک دولت که متاسفانه همچنان به این صندوق بدهکار است، ایجاد شده است،قابل تامل وتوجه است.پرسش اساسی اینست،چرادر شرایطی که در اجرای اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی, بنگاه های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی واگذار می شوند,مجلس ودولت به جای حمایت از سهامداران و معلمان در صدد است تا با تغییر ماهیت صندوق از خصوصی به دولتی و یا عمومی غیر دولتی و عدم اجرای آخرین اساسنامه مصوب صندوق، از حضور سهامداران در اداره صندوق و اعمال حق مالکانه آنان جلوگیری کند؟! ما به دلایل متعدد که به صورت خاص به دو مورد آن اشاره می کنیم ،صندوق را کاملاً خصوصی می دانیم .
یک ,سرمایه صندوق متعلق به سهامداران است و البته دولت هم در اجرای مصوبه مجلس متعهد شده است هر ساله در کنار کمک های مختلفی که به بخش‌های مختلف انجام می دهد به این صندوق نیز معادل مبلغ واریزی معلمان کمک کند.
۲، ماهیت حقوقی صندوق با تعریف شرکتهای دولتی و عمومی غیر دولتی موضوع مواد ۴ و ۵ قانون محاسبات عمومی به هیچ وجه مطابقت ندارد.
لذا مصرانه درخواست می کنیم.
الف،مجلس محترم ،موضوع الزام دولت به تهیه اساسنامه صندوق وتقدیم آن به مجلس برای تصویب را از دستور کار خارج ،درغیراین صورت،باعث شکست این بنگاه اقتصادی خواهدشد.
ب،دولت دستوردهد، در اولین گام وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیات امنا ،در اجرای اساسنامه مصوبه ۱۴۰۰ هیئت امنا که به ثبت نیز رسیده است ،اقدامات لازم، ازجمله، تهیه آیین نامه نحوه انتخاب ۶ نفر نماینده سهامداران و همچنین تعیین قدرالسهم سهامداران صندوق اقدام نمایند.
ج ،با تثبیت وتایید ماهیت خصوصی بودن صندوق اصلاحات مورد نیاز بر اساس مفاد و اصول قانون تجارت در اساسنامه انجام، تا با تشکیل مجمع عمومی سهامداران زمینه اعمال مالکیت کامل معلمان و سهامداران فراهم شود

.
دبیرکل انجمن اسلامی معلمان
سیدعبدالرزاق موسوی
دبیر کل سازمان معلمان ایران
طاهره نقی ئی
دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی
فرج کمیجانی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 10
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 130084
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 23
  • سازمان 1
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

25 Euro Maklercourtage exklusive Einzahlung Casino inside Ostmark 2025

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

10 Ecu Bonus bloß Einzahlung Kasino Liste 2025 Brd

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

10 Euroletten Maklercourtage bloß Einzahlung Spielbank 2025 10 Maklercourtage

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

Spielbank Provision exklusive Einzahlung 2025: Neue No Frankierung Boni

آذر ۱۵, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.