مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
شنبه آذر ۱۵, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 رتبه‌بندی معلمان قربانی شکاف صف و ستاد
انتخاب سردبیر یادداشت

رتبه‌بندی معلمان قربانی شکاف صف و ستاد

اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱ 405 0نظر
image_pdfimage_print

محمد داوری

آنقدر این رتبه‌بندی معلمان به طول انجامید و آنقدر پیرامون آن سر و صدا راه افتاد که کمتر کسی در کشور است که از این موضوع بی‌خبر باشد. یکی از معلمان می‌گفت رفتم نون بخرم شاطر که می‌دونست من معلم هستم به من گفت: (تبریک میگم بالاخره رتبه‌بندی معلمان هم که تصویب شد!!!)  به‌رغم اینکه رتبه‌بندی معلمان در دالان‌های دولت بیش از 10 سال گرفتار شده بود و در سه دولت مورد بحث بود متاسفانه یک سال هم گرفتار پیچ و خم‌های مجلس شد و حالا پس از تصویب نهایی در مجلس این طرح مثله‌شده در مرحله تدوین آیین‌نامه گرفتار بررسی‌های غیرکارشناسانه ستادی‌ها شده است و به‌رغم اینکه به یاری واکنش‌های معلمان در شبکه‌های اجتماعی پیش‌نویس اولیه این آیین‌نامه تاکنون بیش از 25 بار اصلاح و تغییر داشته است همچنان به ‌دور از واقعیت‌های حرفه معلمی و کلاس و مدرسه است و شاخص‌ها و امتیازهای در نظر گرفته‌شده برای کسب و ارتقای هر رتبه تناسبی با آن نداشته و تحقق‌بخش فلسفه این طرح نیست  هرچند که لایحه دولت و بررسی‌های مجلس هم چندان با فلسفه طرح که ایجاد رقابت و انگیزه در معلمان می‌باشد نبوده است اما حالا که مشخص‌تر شاخص‌ها در حال تدوین است عینی‌تر می‌توان فهمید که این طرح چقدر با اهداف و فلسفه خود فاصله دارد. قرار است معلمان با کسب امتیازهایی در پنج رتبه آموزشیار، مربی، استادیار، دانشیار و استاد معلم طبقه‌بندی شوند و به تناسب قرارگرفتن در هر رتبه بر حقوق آنها افزوده شود اما به دلیل اینکه نویسندگان آیین‌نامه و بررسی‌کنندگان آن، ستادنشینان به‌ دور و بیگانه با واقعیت‌های کلاس و مدرسه و حرفه معلمی هستند و از طرفی نگاه آنها بیشتر متمایل به نیروی‌های ستادی است تا مزایای رتبه‌بندی شامل آنها شود، متاسفانه شاخص‌هایی را در نظر گرفتند که بسیاری از آنها ربطی به ایفای نقش معلم ندارد یا برای شاخص‌ها امتیازهایی را منظور کرده‌اند که تناسبی با اهمیت هر یک از آن شاخص‌های با صلاحیت‌ها و ویژگی‌های یک معلم نیز ندارد.

بنابراین طرح رتبه‌بندی که با گره خوردن به معیشت معلم از مسیر اهداف و فلسفه خود دور شده بود حالا مانند بسیاری از طرح‌های آموزش و پرورش به دلیل تدوین یک آیین‌نامه ناکارآمد قربانی شکاف صف و ستاد در آموزش و پرورش می‌شود و بی‌تردید به سرانجام بسیاری از طرح‌ها دچار خواهد شد که خروجی آن به کارآمدی نظام آموزشی نخواهد انجامید. شکاف صف و ستاد که متاسفانه شکاف میان دوپنجم نیروهای ستادی در وزارتخانه و 32 اداره کل و بیش از 700 منطقه آموزش و پرورش است با سه‌پنجم نیروها که در مدرسه مستقر هستند یکی از مهم‌ترین دلایل ناکارآمدی نظام آموزشی ما است چرا که نیروهای صف به نیروهای ستاد اعتماد ندارد و نیروهای ستاد با واقعیت‌های صف آشنا نیستند یا در طرح‌ها و برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی به آن توجه ندارند لذا تا زمانی که این شکاف و این بیگانگی و بی‌اعتمادی و تمرکز وجود داشته باشد امیدی به کارآمدی نمی‌توان داشت و اگر الان رتبه‌بندی معلمان قربانی این شکاف شده است سال‌ها است که کودکان و نوجوانان قربانی این ناکارآمدی شده‌اند.

منبع: روزنامه اعتماد 1 اردیبهشت 1401 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 10
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 129926
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 1
  • سازمان 23
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

Die gesamtheit Spitze Gratis Vortragen Abzüglich Eintragung Free Protestation Slot

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

Gamble Beowulf Slot: Comment, Gambling enterprises, Extra Oriental slots theme

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

Provision, Skizze, Spaß, Hauptgewinn, Spielautomaten, Gewinne, Pcspielautomaten

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

Android os pragmatic site Software on the internet Gamble

آذر ۱۵, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.