مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
شنبه آذر ۱۵, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
اخبار بیانیه‌ها

سازمان معلمان ایران همچنان از اعتراضات به حق معلمان حمایت خواهد کرد

دی ۱۰, ۱۴۰۰ 709 0نظر
image_pdfimage_print

ابراز تاسف و هشدار سازمان معلمان در مورد سرانجام رتبه بندی معلمان

رتبه بندی براساس خواست و شرایط دولت و مجلس نهایی شد

بازی مجلس و دولت با احساسات معلمان خسته و عصبانی معلوم نیست چه سرانجامی داشته باشد اما آنچه که معلوم است این است که دود آن فقط به چشم معلمان و خانواده های آنها نمی رود بلکه این دانش آموزان هستند که از بی انگیزگی معلمان بیش از همه آسیب می بینند.

انتظار تخصیص بودجه 50 هزار میلیارد تومانی و اجرای رتبه بندی از اول سال تحقق نیافت که هیچ بلکه این اعتبار نصف و وعده اجرای آن هم از اول مهر داده شده است وعده ای که در کمتر از سه ماه مانده به آخر سال به قول سازمان معلمان ((به ناسرانجام رسید نه سرانجام ،چرا که نه با فلسفه طرح و نه با انتظار معلمان بلکه براساس خواست و شرایط دولت و مجلس نهایی شد)) و حالا نیز هنوز در نوبت رسیدگی در شورای نگهبان است که تازه پس از تائید این شورا باید دولت برایش آیین نامه بنویسد و بعد دستور اجرای آن صادر شود.

این در حالی است که همچنان معلمان خواستار اجرای کامل آن یعنی همان چیزی که سازمان معلمان ایران در تازه ترین بیانیه خود بر آن تاکید دارد یعنی همترازی پایه به پایه هشتاد درصدی با اساتید دانشگاه و رساندن کف حقوق ها به بالای خط فقر  هستند.

در حالیکه معلمان معترض به نظر می رسد بخاطر ایام امتحانات دانش آموزان تجمعات خود را به بهمن ماه موکول کرده اند یکی از تشکل های فعال در بحث رتبه بندی معلمان که نماینده ویژه و کارگروهی را تعیین کرده بود با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض و هشدار و تاکید بر همان خواسته اولیه به تحلیل ابعاد آنچه روی داده است پرداخته است.

متن کامل بیانیه سازمان معلمان ایران به این شرح است:

 

 

بیانیه سازمان معلمان ایران پیرامون سرانجام رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان به ناسرانجام رسید نه سرانجام ،چرا که نه با فلسفه طرح و نه با انتظار معلمان بلکه براساس خواست و شرایط دولت و مجلس نهایی شد.
در حالیکه طبق راهکارهای بند ۱۰ و ۱۲ از فصل هفتم سند تحول بنیادین، رتبه بندی باید با استقرار نظام سنجش صلاحیتها، به ارتقای منزلت اجتماعی و علمی-تربیتی معلمان منجر شده و با بهینه سازی نظام پرداختها، موجب ایجاد انگیزه و رفع مشکلات مادی و معیشتی آنان گردد؛ اما بعد از ده سال تاخیر و پیگیری تشکلها و فرهنگیان و برپایی جلسات متعدد و خسته کننده و دادن وعده های متفاوت و امیدوارکننده قبل و بعد از انتخابات، سرانجام این لایحه در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۲۴ با پوشش حداقلی مطالبات صرفا معیشتی و مقایسه معلمان با پایین ترین رتبه دانشگاهی، به تصویب رسید که فاصله زیادی با خواسته های فرهنگیان دارد.

این در حالی است که توجه به حقوق و مزایای فرهنگیان، بخش کوچکی از خواسته های قانونی آنان است و تامین معیشت عادلانه، منصفانه و متناسب با تورم افسارگسیخته و خط فقر، جزو وظایف ابتدایی دولت ها بوده که می بایست با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، دریافتی معلمان را نسبت به سایر کارکنان، همتراز و سپس رتبه بندی را به عنوان یک طرح انگیزشی تصویب می کردند؛ در حالیکه با تبلیغات وسیع و تکرار اخبار افزایش حقوق معلمان در صدا و سیما و رسانه های وابسته، بحث رتبه بندی معلمان را صرفا به مسایل معیشتی گره زدند؛ به افکار عمومی، از معلمان تصویری زیاده خواه القا نموده و آن گونه وانمود کردند که معلمان با وجود افزایش دو‌ یا سه برابری حقوق ها همچنان معترض اند!! در حالی که اولا هنوز لایحه به تایید شورای نگهبان نرسیده و ثانیا پس از تایید و اجرا نیز اکثر معلمان از میانگین حدود ۳۰ درصد افزایش حقوق برخوردار خواهند شد کە در برابر تورم لجام گسیختە کشور مبلغ ناچیزی است و با این وجود باز هم تعداد زیادی از معلمان زیر خط فقر خواهند ماند! این در حالی است که تورم کمرشکن و افزایش قیمت‌ها همچنان رو به افزایش است.

لایحه رتبه بندی دارای اشکالات اساسی است که به نمونه هایی از آن اشاره خواهیم کرد:

الف)اشکالاتی که باید پس از آغاز و اجرایی شدن لایحه و به مرور حل شوند، شامل:
۱-طبق تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون توسعه ششم کشور، باید ۸۰ درصد همترازی حقوق مشاغل یکسان مانند معلمی و استادی دانشگاه به طور واقعی و پایه به پایه برای همه معلمان اجرا گردد؛ نه این که فقط برای رتبه های پایین آن هم با همترازی پایین ترین رتبه دانشگاه انجام شده باشد.
۲-مواد این لایحه باید به گونه ای تغییر یابد که حقوق هیچ معلمی-بویژه معلمان جوان- زیر خط فقر نباشد.
۳-با انجام روش درصدی مورد اشاره در این لایحه، ارتباط معلمان رتبه های بالا با اساتید دانشگاه قطع می‌شود و این مخالف قانون است.
۴-کلمه منوط در تبصره ۳ ماده ۶ حذف شود تا دست دولت‌های آینده را برای عدم تخصیص بودجه مورد نیاز باز نباشد.
۵-سقف افزایش بودجه ۱۲ و نیم همتی باز باشد؛ زیرا با این مقدار بودجه، تعداد زیادی از همکاران از امتیازات لایحه مزبور محروم خواهند بود.

ب) اشکالاتی که هم اکنون و قبل از اجرا باید در نوشتن آیین‌نامه اجرایی لحاظ شوند، شامل:
۱-حتماً نظر تشکل ها و نمایندگان معلمان در رابطه با نحوه تدوین آیین نامه اجرایی لحاظ شود.
۲-تقابل بین معلمان جوان و با سابقه از بین برود.
۳-افراد با سابقه ناگهان با افت رتبه و محرومیت از امتیازات و درصد های آن مواجه نشوند.
۴-با کسب امتیازات، تعداد کمتری از عوامل ارزشیابی به سقف امتیاز لازم برای ترفیع برسند.
۵-نحوه تفاوت در تعجیل سنوات معلمان ابتدایی که در مناطق محروم و مرزی تدریس می کنند، با معلمان ابتدایی شهرها مشخص شود.
۶-تفاوت تحصیلات و سابقه پایه های پایین در برخورداری از امتیازات دیده شود.
۷-سوابق حضور سنوات قبل از آغاز رتبه بندی در مناطق محروم و مرزی لحاظ گردد.

سازمان معلمان ایران اعلام‌ می دارد که با توجه به عدم اجرای کامل تبصره سه ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، حق پیگیری و درخواست اجرای کامل همترازی حداقل ۸۰ درصدی با حقوق اساتید متناظر دانشگاه به صورت پایه به پایه به منظور اجرای قوانین برای معلمان محفوظ بوده و این امر قابل طرح در دیوان عدالت اداری نیز می باشد.

تداوم اعتراضات و مطالبات فرهنگیان در بیش از ۱۰۲ شهر کشور، نشان از هوشمندانه بودن و صنفی و مدنی بودن این اعتراضات داشته و تاکید بر رتبه بندی در تجمعات بحق و قانونی فرهنگیان، نشان می دهد که این خواسته کارشناسانه و فنی اکثر فرهنگیان است و می طلبد تا از سوی دولت و حاکمیت به این مطالبات، پاسخ های کارشناسانه، مدنی و حقوقی داده شود.

سازمان معلمان ایران، بعنوان یک تشکل معلمی، به پشتوانه ۲۰ سال تجربه کنشگری و مطالبه گری، با بهره گیری از نظرات اعضای خود در همه استان ها و با اتکا به تمرکز پیگیری ها در قالب کارگروه ویژە رتبه بندی و همسان سازی، همچنان در ادامه این فرایند، پیگیری جدی را خواهد داشت و اطلاع رسانی شفاف به فرهنگیان کشور را نیز در دستور خود دارد؛ لذا از همه فرهنگیان درخواست دارد ضمن ارتباط با اعضای این تشکل در سراسر کشور، نظرات و دیدگاه های خود را به ما منتقل کنند تا مطالبه گری متکی بر نظرات واقعی اکثریت فرهنگیان صورت گیرد. امید است مجلس و دولت نیز در این راستا، تعاملات صادقانه، کارشناسانه، منصفانه و مستمر داشته باشند و پاسخگوی فعالان صنفی و تشکلی باشند.

در پایان سازمان معلمان ایران، علی رغم بی پاسخ ماندن درخواست تجمع اعتراضی این سازمان از سوی وزارت کشور، همچنان از اعتراضات به حق معلمان تا رسیدن به نتیجه مطلوب حمایت خواهد کرد و تا کید می نماید که با تبلیغات عوام فریبانه، هرگز نمی توان انتظارات معلمان را تامین کرد و افکار عمومی را فریب داد. پس بهتر است مسئولین برای حل این معضل، از دیدگاه کارشناسانه فرهنگیان استفاده کنند؛ در غیر این صورت با تداوم اعتراض های میدانی که همچون یک کوه یخی، فعلا ستیغ آن قابل مشاهده است، با حجم عظیم فرهنگیان معترضی مواجه خواهند شد که تاکنون به هر دلیلی در اعتراضات شرکت نکرده اند. ضروری است تصمیم‌گیرندگان بیشتر متوجه میزان نارضایتی در فرهنگیان باشند.

سازمان معلمان ایران
۱۰ دی ۱۴۰۰

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 10
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 130094
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 23
  • سازمان 1
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

Казино – Официальный сайт Pin Up Casino Входи и играй.26

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

Angeschlossen Kasino Prämie bloß Einzahlung 2025 Für nüsse Maklercourtage CH

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

Have fun with the Genuine Sheriff On the internet Position

آذر ۱۵, ۱۴۰۴

Казино – Официальный сайт Pin Up Casino Входи и играй.5485

آذر ۱۵, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.