مطالب

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

صندوق ذخیره باید تحت مدیریت و نظارت اعضا باشد/نظارت حراستی و امنیتی و اطلاعاتی مغایر با اساسنامه است

راند دوم در رم

راند اول دیپلماسی

  • ورود به سایت
  • عضویت
سه شنبه تیر ۱۷, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
گفتگو

تبعیض‌ها معلمان را عصبی کرده است

آذر ۲۴, ۱۴۰۰ 319 0نظر
image_pdfimage_print

سخنگوی سازمان معلمان ایران در گفت‌وگو با «خبر سراسری»:

محمد داوری، سخنگوی سازمان معلمان ایران، به سایت «خبر سراسری» گفت: باید اعتبار لازم اختصاص یابد که حداقل به خط فقر نزدیک شوند چون الان دریافتی فرهنگیان خیلی پایین‌تر از خط فقر است.

گروه سیاست خبر سراسری: معلمان این روزها درگیر اعتراضات صنفی چندساله خود هستند که با تعویض دولت‌ها همواره دچار چالش‌های جدی شده‌اند و در آخرین مرحله که دولت با میزان اختصاص 50هزار میلیارد تومان برای حقوق و همسان‌سازی معلمان مخالفت کرد معلمان نیز اعتراضات خود را در کلانشهرها و شهرستان‌ها از سر گرفتند.

محمد داوری، سخنگوی سازمان معلمان ایران، نسبت به روند مطالبه‌گری معلمان درباره حقوق و مزایا به «خبر سراسری» گفت: «امروز این طرح در مجلس در حال بررسی است یعنی باید منتظر بمانیم که امروز در مجلس چه اتفاقی می‌افتد. آن اتفاقی که باید رخ دهد و بعید هم بنظر می‌رسد افزایش اعتبار است؛ یعنی 12هزار میلیاردی که در نظر گرفتند نصف اعتبار اولیه است و بعد در آن لایحه تغییراتی باید ایجاد شود یکی هم‌ترازی با پایه با هیئت علمی و نسبت درصد بین پایه‌ها هست که باید افزایش پیدا کند و توقف در پایه‌هاست و چندمورد فنی در کلیات لایحه است؛ چون این کلیات مبنای آیین‌نامه برای لایحه رتبه‌بندی می شود».

او ادامه داد: «امروز خیلی مهم است که در چند بند اصلی تغییراتی ایجاد شود اتفاقا اکنون معلمان خیلی پیگیر جزئیات لایحه نیستند یا اینکه چه آیین‌نامه‌ای نوشته می‌شود؛ چیزی که مهم است این است که اعتبار لازم اختصاص یابد که حداقل به خط فقر نزدیک شوند چون الان دریافتی فرهنگیان خیلی پایین‌تر از خط فقر است و آیا دریافتی‌ها به حداقل‌ها نزدیک می‌شود یا خیر؟ گاهی برخی مقایسه‌ها نیز معلمان را عصبی می‌کند. مثلا فردی که با دکترا شاغل در آموزش و پرورش است و خیلی کمتر از یک فوق دپیلم در نهادی دیگر حقوق می‌گیرد. تبعیض در پرداخت‌ها معلمان را بسیار عصبی کرده است و باید شاهد مصوباتی باشیم که این تبعیض را کاهش دهد».

به گزارش سایت «خبر سراسری» او در رابطه با مقایسه میزان حقوق معلمان ایران و خارج از کشور تشریح کرد: «مقایسه حقوق‌ها با کشورهای دیگر یک شاخص است و نمی‌شود مقایسه نکرد؛ حالا با کشورهای توسعه‌یافته و اروپایی و آمریکایی مقایسه نمی‌کنیم با کشورهای عقب‌مانده هم مقایسه نمی‌کنیم؛ با کشورهای در حال توسعه نزدیک خاورمیانه مقایسه می‌کنیم و می‌بینیم فاصله زیادی بین حقوق معلمان ایرانی و این کشورها وجود دارد. مقایسه با سایر کارکنان دولت به صورت هم‌تراز از نظر تحصیلی بسیار پایین است یعنی یک تبعیض بین‌المللی و داخلی نسبت به معلمان رخ داده است و با تناسب به اهمیت و جایگاه نظام آموزشی که مسئولین شعار آن را می‌دهند در این زمینه نیز در شعار و حرف و عمل تفاوت وجود دارد نتیجتا مقایسه‌ها منطقی است و اعتراض نیز به‌جا و درست است».

داوری در پایان درباره رابطه معیشت معلمان و کیفیت آموزش به «خبر سراسری» گفت: «تاثیر این تبعیض‌ها به عملکرد معلمان بی تردید هر کارمند و کارگر که رضایت شغلی نداشته باشد به میزانی که این رضایت شغلی کاهش پیدا می‌کند در عملکرد شغلی اش نیز کاهش را می بینیم. اینجا بحث کارخانه نیست که طرف در تولید کالا دچار ضعف شود یا بحث‌های خدماتی غیرانسانی نیست این بحث تعلیم و تربیت آن هم برای نسل کودک و نوجوان است که در روح و روان و ابعاد وجودی ذهن او تاثیرگذار است نتیجتا این اسیب بسیار جدی است و در کیفیت آموزشی تاثیر خود را گذاشته است چرا چون معلم ناراضی از وضعیت زندگی عملکرد رضایت بخشی نخواهد داشت و کل آموزش و پرورش از وزیر تا تمام عوامل نیروهای مدیریتی و پشتیبانی برای این کار می‌کنند که عملکرد معلم افزایش یابد. اولین گام هم بر اساس سلسله مراتب نیاز های مادی است که اولین مسئله تامین حقوق و مزایاست. بی‌تردید تحقیقات هم نشان داده است و موارد مشابه در کشورهای دیگر هم وجود داشته است که نسبت رضایت شغلی و عملکرد افراد کامل رابطه مستقیم و معنا داری دارند».

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 637
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 3
  • انتخاب سردبیر 423
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 11
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 156
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 22
  • کتاب 10
  • گزارش 325
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • یادداشت 234

آخرین مطالب

The Rise of Live Dealer Games in Online Casinos

تیر ۱۷, ۱۴۰۴

Update Game PC Terbaru: Inovasi Seru atau Kekecewaan? Ini Reaksi

تیر ۱۷, ۱۴۰۴

Judi Dadu Online di Android: Panduan Lengkap Cara Main dan

تیر ۱۷, ۱۴۰۴

Agenda dan Kalender Akademik SDN 2 Cimenga Tahun Ajaran 2025

تیر ۱۷, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.