مطالب

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

صندوق ذخیره باید تحت مدیریت و نظارت اعضا باشد/نظارت حراستی و امنیتی و اطلاعاتی مغایر با اساسنامه است

راند دوم در رم

راند اول دیپلماسی

  • ورود به سایت
  • عضویت
شنبه خرداد ۲۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 سخنی با 57 مخالف نوری
یادداشت

سخنی با 57 مخالف نوری

آذر ۸, ۱۴۰۰ 289 0نظر
image_pdfimage_print

محمد داوری

بالاخره یوسف نوری سومین گزینه پیشنهادی رییس دولت سیزدهم برای وزارت آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد گرفت و کابینه رییسی تکمیل شد.رای به نوری قابل پیش‌بینی بود اما اینکه چه تعداد و چه کسانی با او مخالفت می‌کنند، مهم‌تر از این بود که چند نفر به او رای می‌دهند، چراکه با توجه به اینکه فضای غالب در مجلس از همان روزهای نخست حکایت از حمایت اکثریت با وی داشت، مخالفت‌ها برای فعالان حوزه آموزش و پرورش اهمیت بیشتری داشته و در راستای نقش نظارتی و مطالبه‌گری می‌تواند قابل توجه باشد. در حالی که 194 نماینده به نوری رای مثبت دادند، 57 نفر هم رای مخالف و 17 نفر هم رای ممتنع دادند که به نظر می‌رسد برای رای این 57 نفر باید حساب ویژه‌ای باز کرد و این دسته از نمایندگان را تا حد زیادی می‌شود به نسبت نمایندگان مستقل از طیف‌های مجلس دانست و فرهنگیان می‌توانند به پشتوانه این دسته از نمایندگان همچنان پیگیر مطالبات خود و خواستار نقش نظارتی و مطالبه‌گرانه نمایندگان از دولت و شخص وزیر باشند. متاسفانه یکی از دلایل استمرار ناکارآمدی نظام آموزشی ما انفعال و بی‌تفاوتی یا دخالت‌های مخرب نمایندگان در امور وزارت آموزش و پرورش بوده است و نمایندگان در بیشتر ادوار مجلس نقش موثر و سازنده‌ای در راستای کمک به دستگاه آموزش و پرورش نداشتند و کمتر طرح راهگشایی در مجلس برای این حوزه به تصویب رسیده است و کمتر شاهد نظارت جدی نمایندگان در این حوزه بوده‌ایم. لذا این نگرانی وجود داشت که نمایندگان کمتری وجود داشته باشند تا امیدی به نقش‌آفرینی‌های آنها در این راستا بود ولی حالا با احتساب مخالفان و نمایندگان ممتنع و حدود یک‌سوم مجلس امید است این نقش را ایفا کنند، لذا سخن من با این دسته از نمایندگان این است که بدانند فرهنگیان متوجه اهمیت و جایگاه آنها بوده و انتظار دارند همچنان مستقل از لابی‌های جریانی در مجلس صدای مطالبه‌گرانه برای تحقق نظام آموزشی کارآمد باشند. نظامی که بیش از هر چیزی دنبال تحقق حقوق دانش‌آموزان و برخورداری از آموزش عادلانه و باکیفیت بوده و عناصر مختلف این نظام را در این مسیر قرار دهند و اجازه ندهند بیش از این کودکان و نوجوانان قربانی فرسودگی‌ها و ناکارآمدی‌ها شوند. 57 نماینده مخالف نوری نشان دادند که برای آموزش و پرورش اهمیت و جایگاه و ارزش بیشتری قائل هستند و به این راحتی نمی‌توانند رضایت بدهند تا سرنوشت این دستگاه با ابهام و تردید مواجه شود، چراکه سرنوشت 15 میلیون کودک و نوجوان یعنی سرنوشت فردای ایران و بی‌توجهی به آن یعنی بی‌مسوولیتی نسبت به آینده‌ای که مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده آن نیروی انسانی است که باید امور جامعه را برعهده بگیرند.منبع:روزنامه اعتماد 8 آذر 1400 خورشیدی

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 637
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 3
  • انتخاب سردبیر 423
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 11
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 101
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 22
  • کتاب 10
  • گزارش 325
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • یادداشت 234

آخرین مطالب

Deretan Dewa dan Entitas yang Dikaitkan Pada Bencana Alam

خرداد ۲۴, ۱۴۰۴

Medusa Perempuan dengan Rambut Ular

خرداد ۲۴, ۱۴۰۴

Asal Usul Dewa Ares

خرداد ۲۴, ۱۴۰۴

Batara Guru Raja Tiga Dunia

خرداد ۲۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.