مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
جمعه آذر ۱۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
اخبار بیانیه‌ها

مخالفت سازمان معلمان ایران با سومین گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش

آبان ۳۰, ۱۴۰۰ 440 0نظر
image_pdfimage_print

سازمان معلمان ایران با صدور بیانیه ای، ضمن مخالفت با سومین گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

آموزش و پرورش پرچالش امروز ایران، نیازمند وزیری توانمند و حمایت های جدی فراوزارتی است

مردم شریف ایران
فرهنگیان آگاه
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

بسیاری از اندیشمندان بزرگ جهان، راه موفقیتِ هر جامعه ای را توجه و اهتمام خاص به مدیریت در آموزش و پرورش دانسته اند.

بی تردید برای دستیابی به توسعه ای متوازن، همه جانبه و پرورش صحیح نسلی که در آینده سکاندار اداره جامعه خواهد شد و نیز برای تامین انتظارات جامعه معلمان، جامعه دانش آموزی و اولیای آنان، ضرورت دارد فردی از بدنه آموزش و پرورش که دارای پژوهش، تجربه و تحصیل مرتبط باشد، مسئولیت این وزارتخانه بزرگ و موثر را عهده دار گردد.

آموزش و پرورش ایران با ابرچالش های متعددی که پژوهشگران شناسایی کرده اند مواجه است. به یقین افراد فاقد ویژگی های پیش گفته، نه تنها قادر به رفع چالش های موجود و تخفیف یا حل مشکلات وسیع و عمیق آن نخواهند بود؛ بلکه بر چالش های متعدد آن افزوده و بدون تحقق انتظارات جامعه معلمان، دانش آموزان و والدین آنان، توسعه کشور را بیش از پیش به تاخیر و تعویق خواهند انداخت.

پس از معرفی دو گزینه ضعیف که مخالفت قاطبه فرهنگیان و حتی نمایندگان مجلسِ همسو با دولت را برانگیخت و فرصت طلایی سه ماهه را مستهلک کرد؛ انتظار می رفت آقای رئیسی گزینه ای معرفی کند که با تکیه بر تخصص علمی و تلفیقی از تجربه صف و ستاد، بتواند شکاف این بی اعتمادی را به بهترین شکل پر کرده، با اقتدار از مجلس رای اعتماد گرفته و از سوی افکار عمومی معلمان به گرمی استقبال شود؛ اما متاسفانه گزینه حاضر و دلایلی که بر احتمال رای آوری ایشان اقامه می شود، بسیار سست و فاقد عناصر لازم برای عبور از رکود دو ساله ی نظام تعلیم و تربیت رسمی و بازگشایی مطمئن مدارس پس از این تعطیلی دوساله می باشد که مشخصاً آورده می شود:

۱.از جمله مهمترین دلایلی که برای رای آوری ایشان برشمرده می شود، سومین گزینه بودن ایشان از یکسو و پایان مهلت سه ماهه، از سوی دیگر است. سازمان معلمان ایران معتقد است اولین، چندمین و آخرین گزینه بودن، مادامی که بر اصول علمی و تحصیلی مرتبط و تجربه تخصصی موثر استوار نباشد، فاقد ارزش گذاری برای قضاوتِ کارآیی و توانمندی فرد یا سیستم است.

۲.از بررسی رزومه منتشر شده ایشان چنین برمی آید که اگرچه ایشان خاستگاه معلمی دارد؛ اما مسیر تکامل و ترفیع خود را به آموزش عالی و پس از آن به بنگاههای اقتصادی و مالی آموزش و پرورش و خارج از آن پیوند داده و تا جایی پیش رفته که تحصیلات خود را با هدف ارتباط با صنعت گردشگری تغییر داده و خود را در آن راستا مجهز کرده است. اگرچه ممکن است این تغییر تاکتیک ایشان بر اقتصاد و معیشت معلمان تاثیر گذار باشد؛ اما بر تقویت منابع و بنیه مالی آموزش و پرورش رسمیِ دولتی بی تاثیر است.

۳.مدارک و مدارج تحصیلی ایشان، هم نامرتبط است و هم ابهام برانگیز! و این در حالی است که جمع کثیری از معلمان مدت هاست درگیر مدارک تحصیلی دوم و سوم و ممنوعیت ادامه تحصیل در رشته های نامرتبط اند و مسیر ارتقای شغلی آنان برخلاف علایق و استعدادهایشان بسته شده است. این وضعیت می تواند به چالش های جدی تر، درونِ خانواده آموزش و پرورش دامن بزند.

سازمان معلمان ایران بنا بە دلایل یادشده، گزینه سوم پیشنهادی را فاقد ویژگی های لازم برای ایجاد تحول و تغییر مورد نظر معلمان و مورد انتظار جامعه می داند و مخالفت خود را با انتخاب ایشان اعلام می کند. همچنین ضمن تشکر از موضع منطقی و درست مجلس یازدهم در مواجهه با دو گزینه پیشین، از نمایندگان محترم به ویژه اعضای محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی می خواهد به دور از تعجیل و تسهیل، فارغ از برخی جریان سازی های رسانه ای و مدیریتِ افکار عمومی، با دقت نظر و تمرکز بر هزینه های عجولانه ی این انتخاب برای آحاد جامعه و تاثیر آن بر سرنوشت فرهنگیان هوشمند و آینده ی اعتباری نمایندگان شریف مجلس، به این گزینه و گزینه هایی از این دست رای نداده و مشکلات جدی، عمیق و چالش های خطرناک امروز و فردای آموزش و پرورش را که نیازمند عزمی حاکمیتی، حمایتی ویژه، انتخابی دقیق و افرادی دلسوز و توانمند است، با وسواس و دقت نظر به اهلش بسپارند.

سازمان معلمان ایران
۳۰ آبان ۱۴۰۰

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 129378
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 23
  • سازمان 1
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

Bei unseren Jahren schreitet die Technologie wesentlich schneller voraus denn

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Within unseren Jahren schreitet nachfolgende Ressource wesentlich schneller progressiv wanneer

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

You truly must be about twenty-one to tackle at nv

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Kent онлайн казино мнения пользователей и реальные отзывы.1984

آذر ۱۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.