مطالب

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

صندوق ذخیره باید تحت مدیریت و نظارت اعضا باشد/نظارت حراستی و امنیتی و اطلاعاتی مغایر با اساسنامه است

راند دوم در رم

راند اول دیپلماسی

  • ورود به سایت
  • عضویت
چهارشنبه تیر ۱۸, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
اخبار

سازمان معلمان امیدوار است بیش از این موجبات تشویش افکار عمومی فرهنگیان فراهم نشود

آبان ۱۱, ۱۴۰۰ 336 0نظر
image_pdfimage_print

توسط سازمان معلمان ایران با صدور بیانیه ای صورت گرفت: 

هشدار بخاطر تاخیر و تعلل ها در تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان

#افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی و بهبود وضعیت منزلت و معیشت معلمان در اولویت دولت های گذشته نبوده است!#هیچگاه رتبه بندی به معنای واقعی و‌ طبق قانون اجرا نشد.#«معلم تمام وقت» به صورت داوطلبانه باشد.#سازمان معلمان امیدوار است بیش از این موجبات تشویش افکار عمومی فرهنگیان فراهم نشود.# و این  دانش آموزان بی گناه هستند که بیشترین آسیب را خواهند دید.

متن کامل بیانیه سازمان به این شرح است:

بیانیه سازمان معلمان ایران پیرامون رتبه بندی

با نگاهی گذرا به کیفیت آموزش و پرورش و همچنین منزلت و معیشت معلمان و تفاوت دریافتی آنان با سایر کارکنان دولت، می توان دریافت که افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی و بهبود وضعیت منزلت و معیشت معلمان در اولویت دولت های گذشته نبوده است!

رتبه بندی برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ و در فصل هفتم سند تحول، راهکار ۲-۱۰ و راهکارهای ۱-۱۲ و ۳-۱۲ مطرح شد؛ اگرچه در سالهای ۹۴ و ۹۸ و ۹۹ با اجرای بخشهایی مانند اخذ آزمون و … تلاش شد بخش کوچکی از آن در جهت کیفیت بخشی اجرا شود که نشد و از سویی با افزایش درصدهایی ناچیز به عنوان رتبه‌بندی و گاهی ادغام با فوق العاده ویژه، مبالغی به احکام فرهنگیان افزوده شد؛ اما هیچگاه رتبه بندی به معنای واقعی و‌ طبق قانون اجرا نشد و سرانجام بعد از ۱۰ سال در نهم آبان ۱۴۰۰، دولت با تخصیص بیست و پنج هزار میلیارد تومان جهت رتبه بندی معلمان موافقت کرد. این در حالی است که تغییر احکام از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.

ضمن تشکر از تلاشها و پیگیری های همکاران عزیز و مسئولانی که به اجرای رتبه بندی اصرار دارند، لازم است نکات ذیل را متذکر شویم:

۱.در ماده ششم باید با حذف کلمه «حداقل» در تبصره ها، راه برای تلاش و انگیزه بیشتر در جهت طی کردن زمان ارتقا باز گذاشته شود.

۲.در بحث خدمت در مناطق محروم، سنوات خدمت سالهای قبل در این مناطق در ارتقا دیده شده و سنوات لازم برای رسیدن به رتبه استاد معلمی به بیست سال تقلیل یابد.

۳.در ماده ۷ ابتدا باید مدارک فوق دیپلم و لیسانس و همچنین فوق لیسانس و دکترا از هم تفکیک و ابهام موجود در نحوه ارتقا و همترازی رفع شود؛ سپس به جای همترازی با دو رتبه از دانشگاهیان، حداقل به سه رتبه ارتقا یابد و ابهام عدم وجود رتبه آموزشیار مربی در سالهای آینده نیز رفع گردد.

۴.به منظور تسهیل همترازی، باید سی پایه به هر رتبه معلمان اختصاص یابد و در ادامه طبق تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون توسعه ششم کشور، همترازی حقوق ها به صورت حداقل ۸۰ درصد رتبه ها و پایه های متناظر تعریف شود.

۵. در تبصره ۳ ماده ۷ کلمه «منوط» حذف گردد تا در سنوات آتی با مشکل بودجه مواجه نشود.

۶.در ماده ۸ طرح «معلم تمام وقت» به صورت داوطلبانه باشد.

۷.حضور یک یا دو نفر از نمایندگان تشکل ها در جلسات تدوین آیین نامه اجرایی مورد درخواست اکید است؛ تا تجربه زیانبار تهیه لایحه ۲۵ اسفند ۹۹ و دو لایحه پس از آن تکرار نشود.

در پایان با توجه به خط فقر ۱۱ میلیون تومانی و تورم لجام گسیخته حاکم، امیدواریم بعد از ده سال وقفه، با اجرای درست قانون، یک بار برای همیشه ضمن افزایش کیفیت امر یاددهی و یادگیری، در جهت کاهش تبعیض بین دریافتی های معلمان با سایر کارکنان دولت اقدام شود تا فرهنگیان عزیز با آرامش در کلاسهای درس حاضر شوند و اعتراضات پایان پذیرد.
سازمان معلمان ایران در ادامه مطالبه گری خود ضمن ابراز نگرانی از تاخیر و تعلل ها، امیدوار است بیش از این موجبات تشویش افکار عمومی فرهنگیان فراهم نشود و هر چه زودتر با تصویب و اجرایی شدن این لایحه، بخشی از مطالبات فرهنگیان پاسخ داده شود. بی تردید گرفتار شدن در پیچ و خم های قانونی و اداری و تاخیر و تعلل به بهانه ها و دلایل غیرمنطقی، بیش از پیش فرهنگیان معترض را عصبانی کرده، حرفه آسیب دیده معلمی را در معرض تهدید و تنزل قرار داده، به ابعاد ناکارآمدی نظام آموزشی خواهد افزود و این  دانش آموزان بی گناه هستند که بیشترین آسیب را خواهند دید.

سازمان معلمان ایران
۱۱ آبان ۱۴۰۰

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 637
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 3
  • انتخاب سردبیر 423
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 11
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 156
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 22
  • کتاب 10
  • گزارش 325
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • یادداشت 234

آخرین مطالب

The Rise of Live Dealer Games in Online Casinos

تیر ۱۷, ۱۴۰۴

Update Game PC Terbaru: Inovasi Seru atau Kekecewaan? Ini Reaksi

تیر ۱۷, ۱۴۰۴

Judi Dadu Online di Android: Panduan Lengkap Cara Main dan

تیر ۱۷, ۱۴۰۴

Agenda dan Kalender Akademik SDN 2 Cimenga Tahun Ajaran 2025

تیر ۱۷, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.