مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
جمعه آذر ۱۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
یادداشت

فرهنگ لذت ولذت فرهنگی

شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ 336 0نظر
image_pdfimage_print

اکبر ظریفی

مسئول شورای سازمان معلمان خوزستان

مسابقه فینال والیبال قهرمانی آسیا، میان ایران و ژاپن برگزار شد و تیم ایران همانند بازی های پیشین در این مسابقات، بانتیجه سه بر صفر برنده شد.
این مسابقه یک چیزی ورای یک مسابقه ساده برای ما مخاطبان بود. تماشاگران ژاپنی برنده این دیدار بودند.
چنان لذتی از رفتار این آدم ها در طول مسابقه بردم که هم وزن قهرمانی تیم ایران در مسابقه ها بود.
چه زمانی که تیم ژاپن امتیاز می گرفت و چه زمانی که تیم‌ایران…در هر دو صورت همه تشویق می کردند.
زمان بازی، کوچکترین صدای مزاحم ایجاد نمی شد، بازیکن مصدوم ما که از زمین بلند شد، همه تشویق کردند. به غیر از شادی کردن و کف زدن، هیچ صدای مزاحم دیگری به گوش نرسید.
مهم تر اینکه، وقتی سرود ملی ایران نواخته شد، تمام تماشاگران از جای خود بلند شدند و رو به پرچم ایران ایستادند و…
در موقع اجرای مراسم مدال و اهدای کاپ قهرمانی، هیچ کسی به جز بازیکنان ،نزدیک سکوها نبودند، لباس ها منظم، رسانه ها در جاهای مخصوص و…
رفتار فرهنگی، پس از کنش و واکنش های گوناگون در بستر زمان شکل می گیرد. در این شکل گیری ،خانواده، نهاد های آموزشی، رسانه ها و در عرض اینها متولیان فرهنگ عمومی نقش دارند.
مثل همین تماشاگر، آدم های رسانه های آنجا، مدیران متولی و…همه دست پخت همین فرهنگ سازی هستند. تلویزیون آنها، پیش از مسابقه روی وظایف آموزشی خود متمرکز است نه ایجاد هیجانهای کاذب برای مخاطبان…! دست اندرکاران رسانه آنجا، عموما کارشناسان حوزه کاری خود هستند…!
در پایان، تماشاگر برای دست یابی به یک موقعیت مطلوب روحی و جسمی راهی ورزشگاه می شود. این شرایط مطلوب، خیلی با برد و باخت تیم ها دگرگون نمی شود. مساله مهم لذتی است که در آن لحظات می برند و روحیه خودشان را نیرو می دهند.
البته ناگفته نماند برای آدم های عشقی و عاطفی ای چون ما مردم خاورمیانه، دست‌یابی به این موقعیت روانی ،چندان ساده نیست! اما شدنی است!
آموزش می خواهد و اراده…

#اختصاصی سخن معلم

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 129508
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 23
  • سازمان 1
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

Spielautomaten Tricks Book Of Ra Birgit Sachse

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

What is RTP and just why would it be Crucial

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Verbunden Slots Echtgeld: Register 2025 und Testbericht

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

T&Cs You have to know Ahead of Stating Local casino

آذر ۱۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.