مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
جمعه آذر ۱۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
یادداشت

نظام آموزشی ما به شدت ناکارآمد و فرساینده روح و روان دانش‌آموزان است

شهریور ۲۵, ۱۴۰۰ 337 0نظر
image_pdfimage_print

چرا بازگشایی مدارس چنگی به دل نمی‌زند؟

حسن بهنام

عضو سازمان معلمان ایران، شعبه خوزستان

شرایط تربیتی و آموزشی مدارس ما، امروز، محل بحث و جدل فراوان کارشناسان و دلسوزان کشور است.

آمار و ارقام معضلات اجتماعی نیز حاوی نکات بسیار مهم و قابل تأمل فراوانی است که نشان می‌دهد نظام آموزشی ما در ریل توسعه قرار ندارد.

نکته بسیار مهم آن است که امروز، فارغ‌التحصیلان آموزش و پرورش (خروجی‌های سیستم آموزشی) نه از لحاظ آموزشی و نه از لحاظ تربیتی، پاسخگوی نیازهای جامعه نیستند و تا زمانی که توسط چنین فارغ‌التحصیلانی احاطه شده‌ایم، نمی‌توانیم نسل جدید را متقاعد کنیم که آموزش، کلید موفقیت است!

عدالت آموزشی و آموزش توسعه‌گرا، با کیفیت، اثربخش و به روز، متناسب با نیازهای روز جامعه می‌تواند کلید توسعه، پیشرفت و موفقیت آحاد جامعه باشد.

اگر امروز کشورمان درگیر انواع و اقسام مشکلات و چالش‌هاست، علتش دوری از چنین آموزشی است.

نظام آموزشی ما به شدت ناکارآمد، کهنه، فرسوده و فرساینده روح و روان دانش‌آموزان است.

در چنین شرایطی است که بازگشایی مدارس چنگی به دل نمی‌زند، نه برای دانش‌آموزان و‌ نه برای معلمان!

با معلمان فقیر، خسته، بی‌انگیزه، تحقیرشده و ناراضی از شرایط شغلی خود، و با آموزش و پرورشی به شدت متمرکز، ایدئولوژیک، آرمان‌گرا، سیاست‌زده، روزمره، کنکورزده، خلاقیت‌کُش و مشارکت‌گریز، کشور و جامعه راه به توسعه نخواهد برد و جز اتلاف و هدم منابع و سرمایه‌های انسانی و مادی دستاوردی برای کشورمان نخواهد داشت.

خروج از این وضعیت ناگوار و نامطلوب، مستلزم به روزرسانی ساختارها و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نظام آموزشی ما منطبق با اهداف و شاخص‌های توسعه است.

#اختصاصی سخن معلم

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 129388
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 23
  • سازمان 1
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

Casinos que usan preferiblemente folleto de ruleta en internet referente

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Baccarat Deluxe vom Entwickler Wallet Computer games zahlt gleichfalls hinten

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Auf diese weise erreicht ihr das sinnvolle Spielsalon Durchgang zu

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Welches klassische Keno konnt ein hinein vielen Entwicklern auffinden

آذر ۱۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.