مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
جمعه آذر ۱۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 اهمیت انگیزه در زندگی انسانی
انتخاب سردبیر دیدگاه

اهمیت انگیزه در زندگی انسانی

تیر ۱۷, ۱۴۰۰ 435 0نظر
image_pdfimage_print

محمد صادق ذاکری

در چنین روزهایی آرام آرام امتحانات ترم دوم دانشجویان در حال سپری شدن است. حال پرسش این است که چرا برخی دانشجویان از اینکه یادگیری رسمی آنها مدتی موقتا تعطیل می شود، خرسند هستند؟ بیندیشیم پاسخ چیست؟
امرسن نویسنده ی آمریکایی گفته است هیچ لذتی بالاتر از لذت یادگیری نیست. شعار تکنولوژیست های آموزشی نیز چنین است:« جهان را به محیط یادگیری تبدیل کنیم.»
آیا می توان گفت چنین دانشجویانی انگیزه لازم جهت ادامه ی تحصیل نداشته اند و درس خواندن اجباری — آن هم با مرکزیت نمره و محوریت امتحان–برایشان زجرآور بوده است.
از آنجایی که انگیزه اساس پویایی رفتار انسان است، می توان گفت بدون انگیزه ی کافی نمی توان کاری را پیش برد. حال پرسش این است که چرا اشخاصی که نظام آموزشی ناکارآمد را تجربه و سپری کرده اند، انگیزه ی لازم را برای بهبود نظام آموزشی که شهروندان دیگر از جمله سایر نزدیکان و خویشاوندان و آشنایان خود انان وارد همان نظام آموزشی ناکارآمد خواهند شد، ندارند؟
این پرسش، یادآور پرسش دیگری با ظاهری ساده است:« چرا سواره از پیاده خبر ندارد؟» در واقع این پرسش به ظاهر ساده، پرسش از عدالت است.
آیا می توان گفت آزادی با تمام عظمت و شکوهش، مشروعیت خود را از عدالت می گیرد؟ با اندکی تامل متوجه می شویم وقتی آزادی قانونی شخصی را سلب می کنیم به او ظلم کرده ایم و ظلم ضد عدل است و سخن آلن بدیو در این زمینه می درخشد:« نابرابری که از حد معینی گذر کند، دموکراسی بی معناست.»
به خاطر فاصله گرفتن از تلخی یادداشت و ایجاد انگیزه بیشتر برای اصلاح گری نظام یادگیری، این یادداشت را با سخنی از باروخ اسپینوزا به پایان می برم:« نباید تاسف خورد، نباید نفرت ورزید، بلکه باید فهمید.»

#اختصاصی سخن معلم

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 129705
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 1
  • سازمان 23
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

Queen out of Macedonia Slot casino Goldfish Opinion Finest Online

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

On the internet Scrape Cards TV Film Slots slots online

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Queen Kong Dollars Totally free Enjoy bitcoin casino Cloudbet sign

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Gamble slot games Triple Fortune Dragon Mythic Tales: Hansel and

آذر ۱۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.