مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
جمعه آذر ۱۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
اخبار

آخرین توصیه سازمان بهداشت جهانی برای بازگشایی حضوری مدارس

تیر ۱۳, ۱۴۰۰ 348 0نظر
image_pdfimage_print
سازمان بهداشت جهانی روز جمعه 11 تیر توصیه کرد تا برای پیشگیری از اثرات مخرب تعطیلی مدارس و یادگیری از راه دور از دانش آموزان در مدرسه تست کووید 19 گرفته شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، هانس کلوگ، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا، روز جمعه در بیانیه مشترکی با یونیسف و یونسکو اعلام کرد: ماه‌های تابستان فرصتی ارزشمند برای دولت‌ها فراهم می‌کند تا اقدامات صحیحی را برای کاهش میزان ابتلا به کووید 19  انجام دهند و از اثرات مخرب روحی، اجتماعی، رفاهی و آموزشیِ تعطیلی مدارس بر دانش‌آموزان جلوگیری کنند.

کلوگ تأکید کرد: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کودکانمان از توسعه و آموزش محروم شوند. کلوگ پیش ‌از این بارها از اتحادیه اروپا خواسته بود ترک تحصیل دانش‌آموزان و اثرات مخرب آموزش از راه دور بر سلامت دانش‌آموزان را موردتوجه قرار دهند. مطابق توصیه‌های جدید منتشرشده در روز جمعه، آزمایش کودکانی که علائم حاد تنفسی دارند باید در اولویت قرار گیرند تا مشخص شود آیا آن‌ها جزو گروه آسیب‌پذیر هستند یا نه؟ سازمان بهداشت جهانی هم‌چنین انجام آزمایش را برای دانش‌آموزان بدون علامت و در معرض بیماران مبتلا به کووید 19  را توصیه کرد. سازمان بهداشت جهانی انجام تست کرونا را برای مدارسی که در آن‌ها مورد مثبتی مشاهده نشده است، توصیه نکرد. توصیه آژانس‌های سازمان ملل این است که تنها زمانی که موارد ابتلا به حد انفجار رسید و راهی جز بستن مدارس نبود گزینه تعطیلی مدارس را برگزینید.

بازگشایی مدارس یک ضرورت است

تاکاشی کاسایی از سازمان بهداشت جهانی و کارین هولشف مدیر منطقه‌ای یونیسف، نیز در یک اعلامیه، بازگشایی مدارس را یک ضرورت خوانده‌اند. در این اطلاعیه تصریح شده است:

اکنون‌که شیوع کووید 19  به دومین سال خود رسیده است، بازگشایی ایمن مدارس به یک اولویت فوری تبدیل‌شده است. حضور در مدرسه برای تحصیل کودکان و چشم‌اندازهای زندگی آن‌ها بسیار مهم است. هزینه‌های طولانی‌مدت تعطیلات – چه برای کودکان و چه برای جامعه  بیش‌ازحد زیاد است.

از ابتدای شیوع همه‌گیری شواهد نشان داده است که کووید 19  COVID-19 خطر زیادی برای کودکان ندارد و مدارس کانون انتقال در جامعه نیستند. هم‌چنین دانش زیادی در مورد چگونگی کاهش خطرات برای کودکان، معلمان و خانواده‌های آن‌ها جمع‌آوری‌شده است. با استفاده از این دانش، همه ما باید فوراً در جهت بازگشایی مدارس ایمن تلاش کنیم تا از آینده فرزندان خود محافظت کنیم.

تعطیلات طولانی‌مدت مدارس، نه‌تنها در مهارت‌آموزی و چشم‌انداز درآمد کودکان، بلکه بر سلامت جسمی و روانی آن‌ها نیز تأثیر بسزایی دارد. آموزش آنلاین یک استراتژی در تداوم یادگیری برخی از کودکان است، اما این خدمات جایگزین آموزش حضوری نیستند. علاوه بر این، دسترسی به یادگیری آنلاین، یک موقعیت نابرابر است، زیرا کودکان محروم، بیشترین کمبودهای آموزش دیجیتال را متحمل می‌شوند. شواهد نشان می‌دهد افزایش اضطراب، افسردگی و صدمه به خود در میان کودکانی که از مدرسه محروم شده‌اند، صورت گرفته است و هرچه مدارس تعطیل باشند این مشکلات بدتر می‌شوند. هم‌چنین تعطیلی مدارس موجب کاهش فعالیت بدنی، عادات غذایی نامناسب و اختلال در الگوی خواب شده است.

تقریباً در  نیمی از کشورهای درحال‌توسعه آسیا، مدارس، طی همه‌گیری بیش از 200 روز تعطیل بوده‌اند. این منطقه باید برای کاهش نتایج مورد انتظار در مهارت‌های خواندن و ریاضیات، برای کودکان در هر دو مقطع پیش‌دبستانی و دبستان و همچنین شکاف شکل‌گرفته بین کودکان محروم و همسالان آن‌ها، آماده شود.

توصیه‌های بانک توسعه آسیا

در همین زمینه بانک توسعه آسیا هشدار داده است: خسارت یادگیری در دوران تعطیلی مدارس به کاهش بهره‌وری و درآمدهای دانش‌آموزان در منطقه می‌انجامد که 1/25 تریلیون دلار خسارت یعنی 5/4 درصد از تولید ناخالص ملی منطقه تخمین زده می‌شود.

علی‌رغم نتایج مطالعات و هزینه‌های آشکار تعطیلی مدارس، بسیاری از کشورها هنوز تمایلی به بازگشایی مدارس ندارند و دلیل آن ترس از انتقال بیشتر است؛ اما اکنون باید بر آنچه از کووید 19  و کودکان می‌دانیم، جهت تلاش در جهت بازگشایی ایمن مدارس تمرکز کنیم. در سطح جهانی، کودکان نسبت بسیار کمی از موارد تائید شده کووید 19  را تشکیل می‌دهند. کودکان در سن دبستان و کوچک‌ترین گروه‌های آلوده هستند. به‌طور خلاصه، مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها، مراکز پرخطر برای انتقال نیستند، به‌خصوص اگر اقدامات ایمنی درست انجام شود. فقط ازآنجاکه به نظر می‌رسد نوجوانان ویروس را مانند بزرگ‌سالان منتقل کنند، تعطیلی جزئی برای مدارس متوسطه باید به‌عنوان یک گزینه باقی بماند، اما فقط به‌عنوان آخرین چاره و برای دوره‌های محدودی که انتقال جامعه از بین می‌رود. خبر خوب این است که بازگشایی مدارس به وجود واکسن بستگی ندارد. ما باید هم‌اکنون به سمت یک دوره عادی جدید پایدار کارکنیم. زمان بازگشایی درهای مدرسه فرارسیدهاست.

 توصیه‌های بانک جهانی برای بازگشایی مدارس

همچنین بانک جهانی برای بازگشایی مدارس توصیه‌هایی به شرح زیر کرده است:

  • زیان‌های باز بودن مدارس را با زیان‌های بسته بودن مدارس مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.
  • کودکان (به‌ویژه کودکان زیر ده سال) در مقایسه با نوجوانان و بزرگ‌سالان بسیار کمتر مستعد ابتلا به کووید 19  هستند و احتمال انتقال بیماری نیز در آن‌ها بسیار کمتر است.
  • بر اساس گزارش آکادمی اطفال و انجمن بیمارستان‌های کودکان آمریکا وضعیت شدید بیماری و مرگ در میان کودکانی که به کووید 19  مبتلا می‌شوند نادر است و بیشتر در کودکان باسابقه بیماری زمینه‌ای دیده می‌شود. 1/0 تا 2/2 درصد از کودکانی که به کرونا مبتلا می‌شوند در بیمارستان بستری می‌شوند و میزان 0/0 تا 04/0 درصد منجر به فوت می‌شود.
  • با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این میزان ابتلا و مرگ و میر کمتر نیز خواهد شد؛ بنابراین دولت‌ها باید برای واکسیناسیون این گروه‌ها اولویت در نظر بگیرند.
  • عواقب تعطیلی مدارس: یادگیری کمتر؛ غیرقابل تضمین بودن دسترسی به آموزش از راه دور برای همه؛ عدم ارائه مواد مغذی به کودکان نیازمند؛ عدم‌حمایت روانی دانش‌آموزان و کاهش سلامت روان کودک؛ اضطراب و افسردگی؛ افزایش شکاف جنسیتی؛ از دست دادن تعامل با همسالان؛ ایجاد اختلال در کارهای روزمره و استرس ناشی از اشتغال والدین در خانه یا از دست دادن شغل؛ ایجاد اختلال در بینایی کودکان به جهت استفاده زیاد و نادرست از ابزار دریافت آموزش دیجیتال و …
مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 129582
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 23
  • سازمان 1
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

Finest Casinos on the internet around australia 2025 Safer &

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Pass away Verbunden Casinos angebot 50 Freispiele exklusive Einzahlung angeschaltet?

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Promo?ie cazino fara plata de 8 martie la platforma de

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Gamble United states Real cash Video poker Games Vegas Mobile

آذر ۱۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.