1

گزینش‌ معلم‌ها سیاسی و عقیدتی است نه روانشناختی

در گفت‌وگو با خبرآنلاین مطرح شد:گزینش‌ معلم‌ها سیاسی و عقیدتی است نه روانشناختی/ تفکر سنتی، آموزش مهارت‌های جنسی در مدرسه را هنجارشکن می‌داند یک مشاور مدرسه در واکنش به تعرض یک معلم به تعدادی از دانش‌آموزان گفت: «در ذیل ویژگی‌های معلمی برخورداری از سلامت ذهنی، روانی، اجتماعی و بدنی وجود دارد؛ کسی‌که چنین اتفاقی را رقم می‌زند سلامت روانی و ذهنی ندارد. این رفتار یک رفتار بیمارگونه است و چنین فردی نباید معلم شود.»
مظاهر گودرزی: تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در مدرسه، خبری که یکی دو روز قبل رسانه‌ای شد، آن‌طورکه گفته شده این معلم قبل‌تر هم رفتارهای خشونت‌آمیز داشته اما علیرغم اعتراض والدین مورد توجه مدیر مدرسه قرار نگرفته تا سوءرفتارهای او به مرحله تعرض به دانش‌آموزان برسد، آن‌هم در نمازخانه مدرسه.
آموزش و پرورش در توضیح بیشتر گفته: «این اتفاق اسفندماه ۱۴۰۳ رخ داده که در پی اعتراض تعدادی از والدین، جلسه فوریت برای بررسی این موضوع تشکیل شد و به هیئت تخلفات اداری رفت. فرد خاطی به حالت تعلیق درآمده و چون قراردادش پیمانی بود، لغو پیمان شد.»
همچنین معلم خاطی از سوی دادستان شهر ری احضار شده تا ماجرا در دستگاه قضایی هم پیگیری شود.
این اتفاق یک‌بار دیگر جای خالی آموزش در مدارس را روشن می‌کند، همچنین یادآور می‌شود اگر معلمان قبل از ورود به آموزش و پرورش گزینش می‌شوند این گزینش علاوه بر سمت‌وسوی سیاسی و مذهبی باید سویه‌های دیگری هم داشته باشد، درهمین‌باره محمد داوری، معلم و مشاور در مدارس به خبرآنلاین می‌گوید: «متاسفانه در فرآیند گزینش‌ها از گزینش روانشناختی غفلت می‌شود، چراکه موضوع گزینش‌ها بیشتر سیاسی و عقیدتی است. یک تفکر سنتی و ایدئولوژیک وجود دارد که به واقعیت‌های روانشناختی در آموزش و پرورش توجه نمی‌کند، این تفکر سنتی آموزش‌های این چنینی را برعکس محرک و هنجار شکن می‌داند.»
متن این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید. ((متن کامل این مطلب را با کلیک بر روی لینک زیر در سایت سازمان معلمان ایران/#سخن-معلم/ بخوانید.)) https://www.iranto.ir/54809-2/