مطالب

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Les avantages des bonus sans mise pour attirer les nouveaux joueurs en ligne

حمایت سخنگوی سازمان معلمان ایران از بیانیه کانون صنفی معلمان

بیایید روز معلم را نه به یک روز “نمادین” بلکه  به نقطه آغازی برای “همصدایی و اقدام جمعی” تبدیل کنیم

Explorer les types de jeux d’argent disponibles dans les casinos en ligne

  • ورود به سایت
  • عضویت
جمعه آذر ۱۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 مشارکت حداکثری و بهره‌مندی حداقلی معلمان
یادداشت

مشارکت حداکثری و بهره‌مندی حداقلی معلمان

بهمن ۸, ۱۳۹۴ 907 0نظر
image_pdfimage_print


شاید از ویژگی‌های حرفه‌ای معلمی است که معلمان را افرادی کم‌توقع، بی‌ریا، داوطلب فعالیت‌های عمومی و این قبیل صفات جلوه داده است و بی‌تردید خدمت از پایتخت تا دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور از این قشر طیفی ساخته است با جامعیت ویژه و خصوصیات منحصربه‌فردی که در سایر صنوف کمتر به چشم می‌خورد.
در دو حادثه مهم تاریخ معاصر ما یعنی انقلاب و جنگ نیز نقش معلمان آنقدر پررنگ بوده است که بتوانیم بگوییم این دو حادثه نیز سندی مستند برای اثبات ادعای مشارکت حداکثری معلمان در عرصه‌های عمومی و همسویی با منافع ملی بوده است. آنچه از یک صنف انتظار می‌رود در مرحله نخست انجام وظایف صنفی و حرفه‌ای است و انتظارات بیش از آن به عنوان وظایف فراحرفه‌ای و احساس مسوولیت ملی است که افراد و صنوف مختلف مشارکت‌های متفاوتی دارند.
همان‌گونه که گفته شد معلمان در این نوع از مشارکت‌ها در صف مقدم هستند و کارنامه آنها گواه این مطلب است. در عرصه انتخابات به عنوان یک رویداد و موضوع ملی نیز معلمان نقش و سهم بزرگی دارند. آمارها نشان می‌دهد آنها به عنوان «نامزد» و «مجری» و «رای‌دهنده» ازجمله صنف‌هایی هستند که حضور پررنگی دارند.
در برخی استان‌ها بیش از نیمی از نامزدهای انتخابات مجلس فرهنگی هستند و در هیات‌های اجرایی و عوامل صندوق هم اکثریت با معلمان است، بیشتر صندوق‌های رای و حوزه‌های انتخاباتی در مدارس و  تحت مدیریت معلمان قرار دارد و در نهایت در مقایسه با سایر صنوف به عنوان رای‌دهنده مشارکت و حضور بالایی دارند.
با این مقدمه پرسشی به ذهن متبادر می‌شود که آیا متناسب با این نقش و حضور معلمان از ثمرات آن هم بهره‌مند می‌شوند؟
یک نگاه کلی و گذرا به شرایط آموزش و پرورش به‌طور کلی که درگیر بیش از 700 مساله است و نگاهی به عواقب ناکارآمدی نظام آموزشی و نظری به مشکلات متعدد معلمان به ویژه مشکلات حرفه‌ای و معیشتی نشان می‌دهد که پاسخ به این پرسش منفی است.
حال اگر به دنبال پذیرش این ادعا که معلمان نقش گسترده‌ای در انتخابات دارند، بپذیریم که متناسب با این نقش بهره‌مند نمی‌شوند، به‌طور حتم پرسش دیگری مطرح می‌شود و آن پرسش این است که چرا این اتفاق نمی‌افتد؟
طبیعی است که پاسخ دقیق به این پرسش نیازمند تحقیق و پژوهش و فرصت و مجال مناسب است اما یک پاسخ فرضی می‌توان به آن داد مبنی بر اینکه دو دسته عوامل در این عدم بهره‌مندی مناسب نقش دارند؛ یکی کم‌توجهی حاکمیت و دولت و دومی ضعف معلمان در پیگیری مدون، تشکیلاتی و سازمان‌یافته.
حاکمان و دولتمردان در سخن و به ظاهر بر اهمیت و جایگاه تعلیم وتربیت تاکید دارند اما در عرصه قانونگذاری و اجرا متاسفانه عزم جدی
برای حل مسائل بنیادی آموزش و پرورش و پاسخ به مطالبات دیرین معلمان ندارند.
خود معلمان نیز از سویی به توده پراکنده تبدیل شده‌اند و بیشتر فصلی حضور و بروز دارند و این حضور هم‌چون تشکیلاتی، مدون و هدفمند نیست به سرانجام نمی‌رسد؛ اگر هم تاثیراتی بوده نقش معدود تشکل‌های معلمی است که راه اعتراض و تعامل را توام با هم پی گرفته‌اند.
 

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 638
  • اخبار استانها 19
  • اساسنامه - مرامنامه 4
  • اطلاعیه‌های سازمان 4
  • انتخاب سردبیر 426
  • اندیشه 152
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 1
  • تجربه معلمی 25
  • تشکل ها 9
  • تعلیم و تربیت 12
  • جلسات شورای مرکزی 2
  • دسته‌بندی نشده 129848
  • دیدگاه 1003
  • سازمان 1
  • سازمان 23
  • کتاب 10
  • گزارش 326
  • گفتگو 316
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 1
  • واحد اجتماعی 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 2
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 235

آخرین مطالب

70 Freispiele bloß Einzahlung Aktueller Liste 2025

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

VulkanSpiele Spielsaal 70 Freispiele exklusive Einzahlung

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

60 Freispiele exklusive Einzahlung diese besten Spielbank Boni 2025

آذر ۱۴, ۱۴۰۴

Казино Официальный сайт Pin Up Casino играть онлайн – Вход

آذر ۱۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.