Home اخبار دبیر کل سازمان معلمان در حمایت از وزیر آموزش و پرورش
دبیر کل سازمان معلمان در حمایت از وزیر آموزش و پرورش

دبیر کل سازمان معلمان در حمایت از وزیر آموزش و پرورش

0
0

دبير کل سازمان معلمان ايران در حمايت از وزير آموزش و پرورش جناب دانش آشتیانی، با رسانه ها گفت و گويي داشته است که به بعضي موارد آن در ذيل اشاره مي شود.

هاشمی در مصاحبه اي که با انصاف نيوز داشت به برنامه هاي بلند مدت دانش آشتياني و حضور کوتاه مدت وي بر مسند وزارت اشاره کرد. برنامه هايي که حداقل 5 سال زمان نياز دارد.

هاشمي درباره عملکرد دانش آشتياني گفت: با توجه به اينکه آموزش و پرورش وزارتخانه‌ي گسترده‌اي است و يک ميليون کادر و 13 ميليون دانش آموز را پوشش مي‌دهد و مشکلات عديده‌اي از قبل داشته، اين مشکلات هميشه باعث ايجاد نارضايتي در بدنه مي‌شود. اما دانش آشتياني با مطالبات فرهنگيان کاري کرده که ما در يک دهه‌ي گذشته مانند آن را نديده‌ايم. دانش يازده هزار ميليارد تومان از مطالبات فرهنگيان را پاسخ داد. به نظرم اين کار بزرگي بوده است.
وي همچنين تصريح کرد: الان فرهنگيان از دانش آشتياني ناراضي نيستند ولي توقعات بيشتري از آقاي آشتياني دارند. بنابراين دوستان ويژه خوار و مخالفان معمولا از اين نارضايتي محدود استفاده مي‌کنند تا بخواهند مسائل خودشان را دنبال کنند.
هاشمي درباره‌ي عزل و نصب‌هاي اخير در رده‌هاي مياني آموزش و پرورش و ارتباط آن با رضايت از دانش آشتياني گفت: يکي از دلايل همين است که دانش براي ماندن حاضر به هر کاري نيست. او حاضر نيست امتيازي يه زياده خواهان بدهد. بعضي مطالباتي را مطرح مي‌کنند که قابل قبول نيست و چون دانش زير بار خواسته‌ي آنها نرفته و فرد مورد نظر آنها را منصوب نکرده؛ آنها فضاسازي مي‌کنند و مي‌گويند فرهنگيان از دانش ناراضي هستند.
دبير کل سازمان معلمان افزود: دانش نگاه علمي و به روزي به وزارتخانه دارد. کارهايي هم که او در اين مدت کم انجام داده کارهاي قابل قبولي است که اگر تداوم پيدا کند مي‌تواند مشکل آموزش و پرورش را حل کند.
او درباره‌ي تاثير هجمه‌هاي رسانه‌اي مانند ماجراي سند 2030 و پرونده‌ي دختر آقاي آشتياني بر نگاه فرهنگيان گفت: يکي از اتفاقات غيراخلاقي که در انتخابات شاهدش بوديم، همين موضوع بود. مراکز قانوني اعلام کرده‌اند که ايشان پاکتر از آن هستند که اين وصله‌ها بهشان بچسبد منتها مخالفين از اين فضا استفاده کردند تا دولت و رييس جمهور را متقاعد کنند که ايشان تغيير کند.
هاشمي درباره‌ي رضايت فرهنگيان از آشتياني هم گفت: فرهنگيان نگاه منفي به آقاي دانش ندارند و دولت هم تا کنون هيچ تصميمي در اين مورد نگرفته و ادامه‌ي کار ايشان هم کاملا طبيعي است. ما هم به عنوان سازمان معلمان فکر مي‌کنيم که اگر ايشان اهتمام داشته باشد و کارآمدي و پويايي وزارتخانه را دنبال کند ما به عنوان سازمان معلمان از ايشان حمايت مي‌کنيم.
او در انتها خاطر نشان کرد: اگر دولت ايشان را معرفي کند ما خوشحال مي‌شويم و با ايشان همکاري مي‌کنيم. اگر هم رييس جمهور شخص ديگري را به عنوان وزير انتخاب کند ما چون حامي دولت هستيم از او حمايت مي‌کنيم.
عليرضا هاشمي سنجاني در مصاحبه اي ديگر با سايت خبري تحليلي امتداد ده محور از ديدگاه هاي وزير را به شرح زير بيان کرد:
1/دوران برنامه ريزي‌هاي متمرکز ودستورالعمل‌هاي يکسان براي کل کشور سپري شده است
2/بايد اجازه دهيم برنامه مدارس در چارچوب سياست‌هاي کلي با مشارکت معلمان واوليا ومسئولان محلي تدوين شود..
مسئولان اجازه دهند مربيان واولياي دانش آموزان،متناسب با نياز روز، مدرسه را اداره کنند
3/متاسفانه با داشتن برنامه ريزي متمرکز ودستورالعمل‌هاي کليشه‌اي وشيوه‌هاي سنتي تدريس، محيطي عاري از شادابي، نشاط و پويايي بوجود آورده‌ايم.
4/درمدارس ما تربيت انساني غايب است، تربيتي که فرد با شناخت خويش، ديگران وفهم آنها، احترام ،تحمل وتفاوت را مي آموزد.
دانش آموز بايد زيستن در موقعيتهاي فرهنگي متفاوت را بياموزد.
5/در مدل آموزشيinformal education مراحل يادگيري درمسير زندگي شکل ميگيرد ودولت بايد بسترهاي آنرا فراهم کند،که يادگيري درآن بستر محقق شود، دراين روش انتقال اطلاعات ودانش از بالا کاملارد ميشود.
6/تصور مسئولان از مدرسه مانند يک واحد اداري است و مشکل هم همين است. مدرسه مدرسه زندگي است
7/تازماني که اين تفکر را داشته باشيم که ما صدر نشينان اين نهاد مدني،عمومي واجتماعي را راهبري کنيم کارمان اشتباه است
8/ مدرسه زير بناي توسعه است،سهم خواهي وسياست بازي برايش سمٌ مهلک است
9/غفلت از نقش وجايگاه کليدي معلم ومدرسه مارا به اينجا کشانده که بايد نگاه ورويکردمان اصلاح شود
10/تقويت تشکلهاي معلمي وارتباط نهادينه با آنها بايد دنبال شود.ايجاد سازمان نظام معلمي که نگاه حرفه اي به معلم را تحقق مي‌بخشد در دستور کار ماست

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *