Home اخبار نسبت معلمان به پرسنل باید ۷۵ درصد معلم و ۲۵ درصد نیروهای اداری باشد
نسبت معلمان به پرسنل باید ۷۵ درصد معلم و ۲۵ درصد نیروهای اداری باشد
0

نسبت معلمان به پرسنل باید ۷۵ درصد معلم و ۲۵ درصد نیروهای اداری باشد

0
مدیرکل امور اداری و تشکیلات خبر داد؛
شرکت ۴۳۵هزار نفر در طرح معلم تمام‌وقت/ تا ۱۴۰۳ هر سال ۵۵هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند
مدیرکل امور اداری و تشکیلات اظهارکرد:‌ از ۸۷۲ هزار پرسنل کل آموزش و پرورش کشور ۶۳ درصد آن معلم هستند، این نسبت باید ۷۵ درصد معلم و ۲۵ درصد نیروهای اداری و کیفیت‌بخشی باشد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، یارمحمد حسین‌بُر در گردهمایی دو روزه مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان، گفت: نیروی انسانی سرمایه یک سازمان است، امروزه مهمترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی شایسته است. شایستگی نیروی انسانی است که هر سازمان را ارتقاء یافته و ارزش آفرین می‌کند. تحول اساسی در آموزش و پرورش با نیروی انسانی شایسته به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش باید یک تحول اساسی به وجود آید، افزود: عنصر اصلی تحول آفرین، نیروی انسانی شایسته و در آموزش و پرورش معلم شایسته و توانمند است. ناچاریم با منابع در اختیار نیروی انسانی خود را مدیریت کنیم. با بررسی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۳سالی ۵۵هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه نیروی انسانی آموزش و پرورش باید مطابق قانون در پست‌های سازمانی خود قرار بگیرند. باید در توزیع نیروی انسانی تخصصی و کیفی در آموزش و پرورش تعادل را برقرار کنیم تا به اهدافمان در سازمان برسیم. همه ما هم بر این باور هستیم که کمبود نیروی انسانی کیفیت را نیز متاثر می‌کند. باید در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از نیروهای توانمند استفاده کرد تا از حیف و میل منابع دولت در این بخش‌ها جلوگیری شود.

شاخص‌های توسعه نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شود

حسین‌بُر با اشاره به اینکه بحث منابع انسانی در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حساس‌ترین پست‌های سازمانی در آموزش و پرورش حوزه منابع انسانی و امور اداری است. در شرایط فعلی باید منابع انسانی آموزش و پرورش شایستگی و آموزش‌های لازم را پیدا کنند. باید شاخص‌های توسعه نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شود.

وی با بیان اینکه تنوع رشته تحصیلی در رشته آموزگاری دوره ابتدایی بیش از ۱۰۰رشته است که ما را در وزارت آموزش و پرورش با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است، گفت: اگر می‌خواهیم اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق شود باید در راستای شایستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش قدم برداریم. در بسیاری از موارد آموزش و پرورش یک بنگاه کاریابی دیده شده است. نیاز اساسی ما توانمندسازی نیروهایی است که در دست داریم و آموزش‌های ضمن خدمت باید کیفیت لازم را داشته باشند.

همه معلمان مطابق طرح طبقه بندی مشاغل مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید آموزش‌های ما صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان را به دنبال داشته باشد، افزود: ارتقای سطح حرفه‌ای معلمان در دوره‌های ضمن خدمت ملاک اصلی ما است. نظارت و مدیریت بر مراکز آزمون لازم و ضروری است. همه معلمان مطابق طرح طبقه بندی مشاغل مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد.

باید ۷۵درصد کل پرسنل آموزش و پرورش معلم باشند

وی با اشاره به تغییر ساختار آموزش و پرورش، گفت: باید ساختار آموزش و پرورش در چند سطح دیده شود و تا حدودی یک ساختار متغیر را برای شهرستان‌ها و مناطق استان‌ها طراحی کنیم. از ۸۷۲هزار پرسنل کل آموزش و پرورش کشور ۶۳درصد آن معلم هستند. این نسبت باید به ۷۵درصد معلم برسد و ۲۵درصد مابقی آن نیروهای اداری و کیفیت‌بخشی باشد.

حسین‌بُر با اشاره به اعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای فرهنگیان، گفت: آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده‌ای است و نمی‌شود جلوی تحصیل پرسنل آن که معلمان هستند را گرفت.

۴۳۵هزار نفر در طرح معلم تمام‌وقت شرکت کرده‌اند

وی با اشاره به اینکه بزرگترین آسیب طرح معلم تمام وقت عدم انگیزه برای مدیران مدارس است، گفت: تاکنون بیش از ۴۳۵هزار نفر در طرح معلم تمام وقت در کشور شرکت کرده‌اند.

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =