Home اخبار مجتبی زینی وند : شناخت استعدادها گام مهمی در جهت توسعه توانمندیهای دانش آموزان است.
مجتبی زینی وند : شناخت استعدادها گام مهمی در جهت توسعه توانمندیهای دانش آموزان است.
0

مجتبی زینی وند : شناخت استعدادها گام مهمی در جهت توسعه توانمندیهای دانش آموزان است.

0
0
استعداد سنجی دانش آموزان از موارد مهم و مورد توجه متخصصان تعلیم و تربیت است و این سازمان نیز در راستای کیفیت بخشی برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی به این مهم خواهد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مرکز غیردولتی ، مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در نشست شورای اجرای طرح استعدادسنجی دانش آموزان در مدارس غیردولتی گفت : استعداد سنجی دانش آموزان از موارد مهم و مورد توجه متخصصان تعلیم و تربیت است و این سازمان نیز در راستای کیفیت بخشی برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی به این مهم خواهد پرداخت.

زینی وند گفت : در مدارس غیردولتی طرحی با عنوان مهارت آموزی و مهارت دوستی در دست اجر است و مدارسی که در اجرای این طرح موفق باشند از امتیاز افزایش 2 درصدی شهریه برخور خواهند شد و البته این طرح می بایست به سمتی پیش برود که به کارآفرینی منتهی گردد.

معاون وزیر توجه به دغدغه والدین نسبت به توسعه توانمندی های فرزندانشان را مهم دانست و تصریح کرد ما می خواهیم که با استفاده از مدل های علمی ، استعدادهای دانش آموزان را شناسایی شود تا در جهت توانمندسازی آنان در زندگی فردی و اجتماعی ، برنامه ریزی دقیق تری انجام شود .

در این نشست رضا زعفریان عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مدیر طرح کاشف نیز با اشاره به طرح ارزیابی مهارت که بین 56 هزار معلم انجام شد ، بیان کرد: اجرای این طرح نتایج قابل توجهی در زمینه ی شناخت وضعیت مدارس در زمینه ی استعدادیابی و شناسایی توانمندی های فردی دانش آموزان به خصوص در زمینه خلاقیت و کارآفرینی به دنبال داشت.

وی ایجاد مهارت و روحیه خلاقیت ، ریسک پذیری ، پشتکار و منبع کنترل درونی را از ویژگی های سنجیده شده در ارزیابی فوق عنوان کرد و گفت : مهارت با کارآفرینی ارتباط زیادی دارد و البته کارآفرینی همانند چتری است که می بایست بر سر هر مهارتی باشد. لذا به همین منظور آزمون هدایت شغلی نیز طراحی شد.

زعفریان افزود : برای کارآفرین بودن داشتن مهارت و یا دانش تخصصی مورد نیاز است ، مثلا با داشتن تخصص پزشکی نیز می توان یک کارآفرین خلاق بود.و این مستلزم شناسایی توانمندی های فردی دانش آموزان و برنامه ریزی در جهت تقویت و توسعه آنها می باشد.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد طرح عملیاتی مربوط به استعدادسنجی دانش آموزان بزودی در تعدادی از مدارس غیردولتی داوطلب ، بصورت آزمایشی اجرا شود.

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *