Home دسته‌بندی نشده كرونا ثابت كرد كه مدرسه غير قابل جايگزين است
كرونا ثابت كرد كه مدرسه غير قابل جايگزين است
0

كرونا ثابت كرد كه مدرسه غير قابل جايگزين است

0
0

تجلیل مدیرکل آموزش و پرورش تهران از کشته شدگان دفاع از حریم آموزش و خلاقیت های معلمان و مدیران

فوت ۴۵ معلم در ۱۴ ماه گذشته

 

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران نقش مديران و معلمان مدارس را در فرآيند ارزشمند و دشوار آموزش مجازي مهم برشمرد و تاكيد كرد: خالق واقعي اين رويداد بزرگ بدون ترديد كسي جز مديران و معلمان گرانقدر مدارس نبوده‌اند.

به گزارش ايلنا، عبدالرضا فولادوند در گفت‌وگوي مستقيم حاجي‌ميرزايي وزير آموزش و پرورش با مديران مدارس شهر تهران در بستر شبكه شاد ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا، به ويژه معلمان و دانش‌آموزان شهيد و تبريك سال نو و حلول ماه پربركت رمضان، با آرزوي سلامتي و توفيق بندگي براي همه، حضور وزير آموزش و پرورش را در اولين ماه از سال جديد در جمع فرهنگيان تهران گرامي دانست و با اشاره بر ياد و خاطره ۴۵ معلم فداكار و دلسوز كه در ۱۴ ماه گذشته چراغ جانشان خاموش شد تا چراغ دانش و معرفت خاموش نشود و ضمن درود به ارواح همه مدافعان آگاهي و معرفت كه با جهاد علمي خود مكمل تلاش مدافعان سلامت بودند، خطاب به وزير آموزش و پرورش گفت: امروز ما در شرايطي وارد دومين سال زندگي همراه با بيماري كرونا شده‌ايم كه هنوز نيمي از دانش‌آموزان جهان تحت تاثير تعطيلي كامل يا نسبي مدرسه‌ها قرار دارند.

  فولادوند افزود: آموزش و پرورش تهران همانند آموزش و پرورش كشور در ۱۴ ماه گذشته وارد زيست بوم جديد ناشي از اين بيماري شد، علي‌رغم همه تلخي‌ها، نگراني‌ها و دشواري‌ها اعتقاد راسخ دارم در پرتو مديريت خردمندانه جناب عالي در زمان بحران، همكاران شما در شهر تهران نيز با علم به نقش الگويي پايتخت براي ساير نقاط كشور با تعهد، دلسوزي، همتي راسخ و با تحمل دشواري‌ها و بهره‌مندي از ظرفيت بي‌بديل مشاركت گروهي و به كارگيري روش‌هاي خلاقانه و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق ترجمان عيني شعار با تعطيلي مدرسه آموزش تعطيل نيست، شدند. 

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره بر فعاليت‌هاي آموزشي انجام شده خاطرنشان كرد: همكاران ما با علم بر اينكه در اين مسير دشوار چشم ايران به عملكرد مدارس شهر تهران بسته است، اولين جرقه‌هاي آموزش مجازي، اولين ضبط برنامه‌هاي زنده تلويزيوني، اولين محتواي جذاب درسي، اولين اطلس‌هاي يادگيري و اولين حضور مجازي معلم در خانه را رقم زدند و با طراحي روش‌هاي جديد و بديع، جريان يادگيري را استمرار داده و آن را با معلمان و مدارس سراسر كشور به اشتراك گذاشتند تا مديران و معلمان تهران و ايران يكي از عالي‌ترين جلوه‌هاي مديريت در زمان بحران باشند.

  وي با تاكيد بر نقش مديران و معلمان مدارس افزود: خالق واقعي اين رويداد بزرگ بدون ترديد كسي نبوده است جز مديران عزيز حاضر در اين جلسه و معلمان گرانقدر مدارس كه از تلاش و كوشش همه آنها تقدير مي‌كنم و اميدوارم خداوند اين مجاهدت آنها را توشه راه آخرت قرار دهد. 

فولادوند در ادامه يادآور شد: من و همكارانم در آموزش و پرورش شهر تهران به بسياري از نواقص و نارسايي‌هاي عملكرد در چگونگي مواجهه با بحران آموزش در ايام كرونا واقف هستيم و اذعان داريم كه در اين مسير خالي از ايراد نبوده‌ايم اما آنچه از توفيقات اعم از پوشش تحصيلي، ارايه آموزش‌هاي مجازي، شناسايي بازماندگان از تحصيل، تامين زيرساخت‌هاي فني مدارس، حمايت از كودكان فاقد امكانات آموزشي (تبلت و گوشي) در تهران و ساير استان‌ها، آموزش معلمان به سواد فناوري، ارزشيابي از دانش‌آموزان بر بستر فناوري، تنها بخش كوچكي از اين توفيقات است كه در زيست بوم جديد طراحي و اجرا شده است و اين مهم مرهون وحدت، همدلي و هماهنگي همكارانم در اداره كل، شوراي معاونان استان‌ها، روساي مناطق، مديران و معلمان مدارس و همراهي خانواده‌ها و اوليا بوده است. 

وي در پايان ضمن اشاره بر تجربه ناشي از زيست‌بوم كرونا افزود: هرچند بر اثر كرونا سكوت ملال‌انگيزي جاي هياهو و نشاط بچه‌ها در حياط و كلاس‌هاي درس را گرفته است، اما كرونا به حكمرانان، تصميم‌گيران، خانواده‌ها و حتي منتقدان مغرض نشان داد و ثابت كرد كه مدرسه غير قابل جايگزين است و هيچ پرده و نمايشگري جاي معلم را پر نمي‌كند، زيرا معلم است كه با هنر معلمي در كنار آموزش الفبا و سواد، عواطف انساني و تعاملات اجتماعي را به دانش‌آموزان آموزش مي‌دهد. علاوه بر اين كرونا به ما و معلمان هم آموخت كه در مواقع بحراني انعطاف در تدريس و نوآوري در آموزش مي‌تواند مانعي براي تعطيلي آموزش باشد. 

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *