Home یادداشت خواسته های معلمان از تعامل تا تقابل
خواسته های معلمان از تعامل تا تقابل
0

خواسته های معلمان از تعامل تا تقابل

0
0

خواسته های معلمان از تعامل تا تقابل

محمدرضاپورجهان

مسئول شورای سازمان معلمان استان همدان 

امروز پس از تقریبا چهل سال از انقلاب که خود عمری است دراز هنوز حاکمیت نسبت به وضعیت معلمان چه از نظر معیشتی وچه شخصیتی نه تنها حساس نشده بلکه با بی تفاوتی سال ها را یکی پس از دیگری سپری می کند و از معلم انتظارسکوت و تحمل دارد.

چه باید کرد؟

تحمل و انتظار یا پیگیری مطالبات؟

قطعا حتی اگر از هر معلم بی تفاوت هم سوال شود او هم رای به پیگیری مطالبات می دهد. امروز او می بیند بر اساس اراده ای پشت پرده خسارت مالی دهها هزار میلیاردی موسسات اعتباری به مردم را اجبارا دولت باید از جیب ملت بپردازد
تا عاملین این جریان کثیف درحاشیه امن قرارگیرند و حتی به مردم معرفی هم نمی شوند. درحالی که. دولت وحاکمیت برای تربیت فرزندان این مرز و بوم کمترین هزینه ای را تقبل نمی نماید.

لذا معلم دوراه را پیش روی خود دارد . 1- تقابل 2_ تعامل

تحصن و اعتراض در کشورهای دموکراتیک و مبتنی بر دموکراسی حق قانونی شهروندان درحصول به نتیجه صنفی خود می باشد اما فعلا درایران آنرا نوعی تقابل با حاکمیت تلقی و اجابت درخواست آنان را موجب گستاخی صنف مربوط می دانند می ماند راه دوم یعنی تعامل.

نباید از تعامل فقط به گفتن مطالبات بسنده کرد که اگر این مسیر جواب می داد درطول این سالیان نتیجه داده بود و امروز معلم شاهد کمترین مشکلات خود نبود. بنظر می رسد جامعه معلمان باید بصورت ید واحده از طریق همصدا شدن همه تشکل های قانونی در قالب ارسال مرقومه ای وزین و طرح مشکلات و انتظارات به حق خود به رهبری و ریاست جمهور و مجلس از ایشان بخواهند کسانی را مامور مذاکره با نمایندگان معلمان نمایند تا در اولویت بندی خواسته های فرهنگیان ارجمند و به نتیجه رسیدن تدریجی و نه یکباره آنها گامی عملی و موثر بردارند.

این کار هم میسر و ممکن نیست مگر با رایزنی مستمر و پیگیرانه و یکپارچه شدن تشکل ها و احزاب سیاسی و صنفی معلمان.

لذا پیشنهاد می کنم سازمان معلمان ایران با پیش قدم شدن در تشکیل جلسات هماهنگی و وحدت آفرین با احزاب وتشکل های صنفی.بنیانگذار شیوه ای منطقی و جدید در رسیدن به مطالبات برحق معلمان عزیز ایران باشند.

 

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *