Home سازمان حمایت سازمان معلمان از ابقای دانش آشتیانی
حمایت سازمان معلمان از ابقای دانش آشتیانی
0

حمایت سازمان معلمان از ابقای دانش آشتیانی

0
0

دبیر کل سازمان معلمان ایران، در مصاحبه با جماران حمایت این تشکل را از ابقای مجدد دکتر دانش آشتیانی برای وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد.

علیرضا هاشمی گفت: پس از پیروزی گفتمان عقلانیت وامید در انتخابات، ازیک طرف، شاهد تحرک بیشتر وزیر آموزش وپرورش هستیم، که باید آن را به فال نیک گرفت وتداومش را به انتظار نشست و البته از طرف دیگر،  شاهد مباحثی در رسانه ها وفضای مجازی هستیم  که  تغییر وزیر  آموزش و پرورش را نشانه گرفته است.

هاشمی به دو انتخاب این روزهای دانش آشتیانی اشاره کرد و گفت: انتخاب مشاور وزیر در امور تشکل ها، آقای کاظم قاسمی بسیار امید بخش است؛ به خصوص که وی، از جنس تشکل ها وسال ها پیگیر مطالبات معلمان از مسیر فعالیت های جمعی بوده است. او با تجارب مدیریتی در سطح منطقه و اداره کل، می تواند درراستای انتقال مطالبات،انتظارات وایده های فرهنگیان به مدیریت آموزش وپرورش نقش خوبی ایفا کند.

هاشمی به انتصاب دوم دانش آشتیانی اشاره کرد و تصریح کرد: انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان عضو هیات امنای صندوق ذخیره  فرهنگیان،  استقبال عمومی فرهنگیان را  به دنبال داشته است. این انتصاب، علاوه بر ارتقای جایگاه وزیر نسبت به گزینه های همیشه در سایه، امید را برای اصلاح امور صندوق نزد فرهنگیان افزایش داده است والبته با توجه به توان مدیریتی نجفی، این امیدی به جا است.

هاشمی اضافه کرد:ما در سازمان معتقدیم که دانش آشتیانی باید برای بار دیگر بر مسند وزارت بنشیند؛ البته این بدان معنا نیست که یک سره از وضع موجود رضایت داریم، بلکه معتقدیم که فرایندی که برخی دوستانمان برای تغییر وزیر در پیش گرفته اند نادرست است. ضمن این که باید وزیر را نقد کرد اما باید توجه داشت که این نقد باید همراه با قید مسئولیت باشد. به تعبیری از افشاگری شر موجود مهم تر،معرفی راه های رسیدن به خیر بدیل است.

البته مدت صدارت کوتاه دانش آشتیانی، چندان برای ارزیابی دقیق و درست مناسب نیست اما به طور ضمنی، سازمان معلمان ضمن داشتن ملاحظاتی، این عملکرد را مثبت ارزیابی نموده است. گفتمان جدید آموزشی دانش آشتیانی و توجه ویژه وی به مدرسه، به عنوان جایی که تعلیم و تریبت در آن اتفاق می افتد، و نیز تمرکز زدایی، بسیار مثبت بوده است اما توجه داریم که پیاده شدن این برنامه ها نیاز به وقت بیشتر و نیز  همکاری سایر دستگاه های کشور،دارد.

در ارزیابی عملکرد دانش آشتیانی، باید واقعیات، مقدورات و ممکنات را مد نظر داشت و بدون هیچ کدام از این ها داوری ره به خطا می برد.

وی در پایان ابراز داشت: البته ما از جناب دانش می خواهیم که در راه پیاده کردن برنامه هایش از تعارفات کم کرده ودر  راستای گفتمان تمرکز زدا ومدرسه محور اقدام وعمل را آغاز کند.

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *