Home اخبار جناب آقای روحانی ریاست محترم و محبوب تردیدهای وزیر ما را جدی بگیرید!
جناب آقای روحانی ریاست محترم و محبوب تردیدهای وزیر ما را جدی بگیرید!
0

جناب آقای روحانی ریاست محترم و محبوب تردیدهای وزیر ما را جدی بگیرید!

0
0

جناب آقای روحانی ریاست جمهوری محترم و محبوب

تردیدهای وزیر ما را جدی بگیرید!

هفته گذشته فرصتی دست داد در نشستی صمیمی و کارشناسانه با وزیر محترم آموزش وپرورش به بررسی مسئله ومشکل اساسی این وزراتخانه ی مادر بپردازیم…
بعداز سخنان ما که نقد نگاه سخت افزاری به مقوله تعلیم وتربیت و تاکید بر مشکل نرم افزاری این نهاد داشت…. بر بی توجهی به نقش آموزش پرورش در فرایند توسعه و ابراز تاسف از ناهمرهی آنهایی که انتظار کمک از انها می رفت، سخن را تمام کردیم….

جناب دانش آشتیانی صادقانه وصمیمانه همچون گذشته از مسیر ناهموار کنونی گفتند.
به باورما مخاطب این سخنان همه ی معلمان، دانش آموزان وخانواده های آنان، تمام مردان وزنان این مرز وبوم، همه دولتمردانی که دل در گرو توسعه کشوردارند می باشد.
البته توصیه ما به جناب وزیر کوتاه بود ولی گویا – فاستقم کماامرت- .. . .
در ادامه گزارشی از این دیدار را باهم بخوانیم…
در هنگامه ای که برخی دوستان برای وزیر شدن مشغول برنامه نوشتن و گفتگو و لابی گری هستند .وزیر محجوب آموزش و پرورش تمایلی به ماندن بی ثمر ندارد. او همچنان ایمان دارد به تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تحولی نه از جنس تغییرات فله ای برای خاموش کردن صدای دوستان معترض و اداره آرام وزارتخانه، تحولی در مسائل اساسی یعنی “تعلیم و تربیت فرزندان این مرز بوم” این تفاوتِ نگاه مهم است.

آقای رئیس جمهور
وزرای آموزش و پرورش بیش و پیش از آنکه سکاندار نهاد تعلیم و تربیت باشند، تقلیل یافته به معاونت پشتیبانی و نیروی انسانی شده اند .
گویا رسالت وزیر تنها پرداخت حقوق و پاداش کارکنان و توزیع و تقسیم پست های مدیریتی به نمایندگان مجلس و دیگر ذی نفوذان قدرت سیاسی است .
در این میانه همواره مساله اصلی که همان “مدرسه، معلم ، دانش آموز و کلاس درس” به فراموشی سپرده شده و می شود .
دانش در گفتگویی صمیمی و کارشناسانه از عدم “عزم ملی” نسبت به تحول در آموزش و پرورش سخن گفت، از عدم همکاری مجلس و مطالبات عزل ونصبی نمایندگان واز سیطره نگاه سیاسی و نه تخصصی به آموزش وپرورش گله مند بود.
آقای رئیس جمهور
همانگونه که وزیر تاکید می کند مسایل اساسی آموزش و پرورش با رفتن و ماندن افراد تعییر چندانی نمی کند. دانش نیز معتقد است “که زمان این رسیده که باید تغییر بینش و نگرش و تحول در آموزش و پرورش رخ دهد اما این عزم را در دولت ندیدم”
دانش از مسیر مقاوم تغییر می گوید “برای کاهش تصدی از وزارتخانه شروع کردیم اخر اسفند بخشنامه تفویض اختیار را به استانها دادیم و هنوز درگیر هستیم مجموعه ستاد موافق این مساله نیست و بعضی از معاونت ها و مدیریت ها مقاومت می کنند.”
در حالی که معلمان برای بازنشستگی روز شماری می کنند مدیران ستادی با معدل بالای 30 سال سابقه خدمت، بازنشسته نمی شوند. چنین ستاد فرتوتی نمی تواند تحول آفرین و چابک باشد . البته برخی بخش ها را هم که نمی شود رفت سراغشان و تغییر داد!!
منتخب ملت ایران
دانش در این دیدار بیش از آنکه از خود دفاع کند از مطالبات اساسی همچون “کاهش تصدی گریی و تمرکز ستاد، سیاست زدایی و تخصص گرایی، تاکید و توجه به مدرسه و معلم به عنوان شاخص اصلی” دفاع می کند.
دانش برای ماندن بهر قیمتی ساخته نشده است .او با نگاه تحولی به بزرگترین وزارتخانه آمده است و حالا خوب میداند که در این مسیر تنهاست .
آقای روحانی عزیز
این دغدغه و تردید های وزیرتان را جدی بگیرید، این تردید ها شخصی نیست. اگرمی خواهید وزیر بی دغدغه و خنثی و راکد داشته باشید دانش وزیر خوبی نیست، اگر می خواهید وزیری مطیع و آرام و ساکت و اداری داشته باشید دانش وزیر خوبی نیست، اگر می خواهید وزیری داشته باشید که همه را راضی کند و باج بدهد دانش وزیر خوبی نیست.
و در آخر اینکه هر وزیری که انتخاب می کنید این را بدانید که این تردید ها جدی تر ازجدی است.

سازمان معلمان ایران..
بیست وچهار تیرماه نود وشش

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *