Home اخبار تاکید بر ضرورت تعریف نقشه راه دانشگاه شهید رجایی
تاکید بر ضرورت تعریف نقشه راه دانشگاه شهید رجایی
0

تاکید بر ضرورت تعریف نقشه راه دانشگاه شهید رجایی

0
0
وزیر علوم:تربیت معلم بر اساس تراز نظام اسلامی صورت پذیرد

آیا فردی که از دانشگاه خارج می‌شود می‌تواند آیندگان کشور را تربیت کند یا خیر؟!

براساس رتبه‌بندی منظومه‌ای شکل می‌گیرد که حاصل آن معلم متخصص در رشته خود، توانمند در بحث تربیتی و تأثیرگذار برای آینده است. 

وزیر علوم با تاکید بر ضرورت تعریف نقشه راه دانشگاه شهید رجایی گفت: باید نقشه راهی تعریف شود تا در بستر آن متوجه شویم آیا فردی که از دانشگاه خارج می‌شود می‌تواند آیندگان کشور را تربیت کند یا خیر.

علم‌الهدی دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور:

مسئله ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و معلم است

موضوع آئین‌نامه ارتقاء معلمان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تصمیم‌گیری نهایی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری :

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان از نظر مقام معظم رهبری حاکمیتی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صادق‌زاده، عضو شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی :

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت خود دور شده است

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان کنار هم باشند، نباید تبدیل به دو جزیره جدا از یکدیگر شوند

 

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در جلسه چهاردهم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور ضمن بیان این مطلب به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مراکز تخصصی تربیت معلم اشاره کرد و گفت: بعد از فرمایشات معظم له روی این موضوع در وزارت علوم کار شده که البته نیازمند تکمیل و رفع نقص است و درحال تکمیل نظارت‌ها هستیم تا در صورت نیاز وارد شورای عالی انقلاب فرهنگی و بررسی تخصصی شود و به واسطه آن تربیت معلم بر اساس تراز نظام اسلامی صورت پذیرد.وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما باید این باشد که مجموعه تربیت معلم را برای تربیت شایسته و نسل آینده آماده کنیم، گفت: جهان در سال‌های آینده با تغییر مواجه خواهد شد و به همین دلیل برای نسل جدیدی که تربیت می‌شوند باید اساتید دارای ظرفیت خوبی باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره نقشه راه دانشگاه شهید رجایی بیان کرد: باید نقشه راهی تعریف شود تا در بستر آن متوجه شویم آیا فردی که از دانشگاه خارج می‌شود می‌تواند آیندگان کشور را تربیت کند یا خیر. بنابراین ارزیابی‌ها بر اساس شاخص‌ها است و ما در این شاخص‌ها نقاط قوت و ضعف را بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به رتبه‌بندی معلمان گفت: این موضوع در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری دولت نهایی شده و مجلس به آن وارد خواهد شد، اگر این شاخص‌ها بررسی و نهایی شود، منظومه‌ای شکل می‌گیرد که حاصل آن معلم متخصص در رشته خود، توانمند در بحث تربیتی و تأثیرگذار برای آینده است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه علم‌الهدی دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور گفت: مسئله ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و معلم است و در سند تحول هم به موضوع تربیت معلم توجه بسیاری شده، زیرا معلم محور تربیت است.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه‌های تربیت معلم اختلالی پیدا کردند باید به مسیر خود بازگردند و این لازمه تصمیم‌گیری‌های مهمی است. همچنین می‌توان کمیته‌ای به منظور آسیب‌شناسی جدی‌تر موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تشکیل شود.

دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور ابراز امیدواری کرد: موضوع آئین‌نامه ارتقاء معلمان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تصمیم‌گیری نهایی شود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اگر به صورت خاص پایش و حمایت نداشته باشد، از اهداف خود دور می‌شود.

وی با بیان اینکه اساتیدی که معلم تربیت می‌کنند از مختصاتی متفاوت برخوردار هستند که با اساتید دانشگاه‌های دیگر متفاوت است، خاطرنشان کرد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان از نظر مقام معظم رهبری حاکمیتی هستند.

همچنین حسین کچویان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه اظهار کرد: در آموزش و پرورش به سیستم آموزشی پویا احتیاج داریم و اگر این سیستم به درستی پیش می‌رفت، دانشگاه‌های تربیت معلم نیز پویا بودند؛ لذا این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صادق‌زاده، عضو شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور اظهار کرد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت خود دور شده است. در حال حاضر این دانشگاه با ۲۰۰ هیئت علمی به سمت خروج از مأموریت تربیت معلمی است که این موضوع تهدیدی بزرگ است.

وی تاکید کرد: اگر قرار است دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان کنار هم باشند، نباید تبدیل به دو جزیره جدا از یکدیگر شوند.

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *