Home اخبار برای معلمان زندانی چاره اندیشی کنید و مشارکت فرهنگیان در صندوق ذخیره را افزیش دهید
برای معلمان زندانی چاره اندیشی کنید و مشارکت فرهنگیان در صندوق ذخیره را افزیش دهید

برای معلمان زندانی چاره اندیشی کنید و مشارکت فرهنگیان در صندوق ذخیره را افزیش دهید

0
0

طاهره نقی ئی دبیرکل سازمان معلمان ایران در دیدار نمایندگان تشکل ها با وزیر آموزش و پرورش که پنج شنبه گذشته برگزار شده بود نخست با اشاره به تشکل متبوعش گفت: سازمان معلمان بر اساس باورهایش در مراحل مختلف فعالیت جمعی ضابطه مند حرکت خواهد کرد و خواهیم کوشید از رفتارهای هیئتی در حزب فاصله داشته باشیم

وی در بخش دیگری با انتقاد از برگزاری با تاخیر بیش از حد نشست تشکل ها با وزیر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این اولین دیدار جناب وزیر بعد از پذیرش مسئولیت با تشکل هاست و یک نقطه ضعف است و این دیدار باید زودتر انجام می‌شد.

نقی ئی در نخستین بخش از سخنان خود بعد از مقدمات به موضوع معلمان زندانی بویژه فعالان صنفی و مدنی اشاره کرد و گفت:  حکم آقای فلاحی فرهنگی خوشنام و محترمی که اهل قلم تحلیل و گفت و گو  است همچنین وضعیت آقایان حبیبی و اسماعیل عبدی نیز قابل پیگیری است از جناب آقای عادل عبدی مشاور محترم وزیر در امور تشکل ها می خواهم با همکاری وکیل آنها و حمایت وزیر در جهت حل مسئله بکوشند.

دبیر کل سازمان معلمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع آموزش مجازی و شبکه شاد افزود: بی توجهی به نارضایتی دانش آموزانی که به دلیل فقر از تحصیل جا می مانند و خانواده های آنها ممکن است صحنه های بدی را در آینده پیش آورد .

وی پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان نیز در این نشست گفت: ما برای اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره و حضور بیشتر افراد شایسته با رای مستقیم فرهنگیان عضو صندوق برای حضور در هیئت امنا به منظور صیانت از سرمایه معلمان در این نهاد خصوصی پیشنهادهایی داریم این پیشنهادها در بیانیه سازمان معلمان ایران که بیانیه ۷ ماده ای است منعکس شده است.

نقی ئی در این دیدار با اشاره به پدیده حذف تصویر دختران از پشت جلد کتاب درسی هم گفت: این پدیده نشان از یک عقبه فکری دارد که ما شما را توجه می دهیم که با آن عقبه مقابله کنید.

دبیرکل سازمان معلمان ایران هم چنین ضمن قابل ستایش خواندن صدور بخشنامه تعارض منافع خطاب به وزیر افزود: گزارشی صادقانه و شفاف از اقداماتی که در ارتباط با بخشنامه تعارض منافع انجام شده را به فرهنگیان ارائه دهید تا بدانند کار تا چه مرحله ای پیش رفته است.

وی در بخش پایانی هم با اشاره به اهمیت ارتباط شخص وزیر با رسانه ها و افکار عمومی پیشنهاد کرد که با خبرنگارها ارتباط مستقیم بیشتری داشته باشند و از ارتباط های یک طرفه پرهیز کنند.

متن کامل سخنان طاهره  نقی ئی  دبیرکل سازمان معلمان ایران در دیدار نمایندگان تشکل ها با وزیر آموزش و پرورش در روز پنج شنبه اول آبان  به این شرح است:

 

سلام خدمت همکاران محترم و جناب وزیر
ممنون از دعوتتان

خوشحالیم از اینکه با دوستان و همکاران تشکل ها دور هم هستیم و یکی از مهم ترین عرصه فعالیت‌هایمان که عرصه همکاری حول مسائل اجتماعی است را تجربه می‌کنیم .

جناب وزیر به دلیل کمی وقت ترجیح می‌دهم بعد از یک مقدمه کوتاه به ۶ موضوع اشاره کنم و از جنابعالی برای حل آنها کمک بگیرم .

الف) مقدمه
سازمان معلمان ایران به عنوان حزبی سراسری است که در مجمع ۹۷ خود را با قانون جدید تطبیق داد و در سال ۹۹ مجوز جدید فعالیتش را گرفت.
از حدود ۲۵۰حزب کشور فقط ۱۱۲ تای آنها توانستند در بازه زمانی تعیین شده توسط وزارت کشور با قانون جدید احزاب خود را تطبیق دهند که از ۱۱۲ تا حزب فقط ۱۵ حزب موفق شدند مجوزهای جدید فعالیت را بگیرند که یکی از آن ۱۵حزب  سازمان معلمان ایران است.

با طرح این موضوع می‌خواهم میزان علاقمندی و پایبندی مان را در حزب به مقررات و قوانین و ضمنا تلاش و سخت‌کوشی دوستانم را برای تقویت سازمان معلمان ایران به عنوان حزبی که نگاه عمیقی به جایگاه آموزش و پرورش دارد و به دنبال حل مشکلات این حوزه است را خدمتتان معرفی کنم.

سازمان معلمان بر اساس باورهایش در مراحل مختلف فعالیت جمعی ضابطه مند حرکت خواهد کرد و خواهیم کوشید از رفتارهای هیئتی در حزب فاصله داشته باشیم .معتقدیم باید ردیابی کنیم ببینیم چه نهادها و ارگان هایی باید جدی تر کار کنند تا وضعیت آموزش و پرورش بهبود یابد لازم می‌دانم یادآوری کنم که این اولین دیدار جناب وزیر بعد از پذیرش مسئولیت با تشکل هاست و یک نقطه ضعف است و این دیدار باید زودتر انجام می‌شد.

ب) ۶ موضوع:

۱. زندانیان فرهنگی 
حکم آقای فلاحی فرهنگی خوشنام و محترمی که اهل قلم تحلیل و گفت و گو  است همچنین وضعیت آقایان حبیبی و اسماعیل عبدی نیز قابل پیگیری است از جناب آقای عادل عبدی مشاور محترم وزیر در امور تشکل ها می خواهم با همکاری وکیل آنها و حمایت وزیر در جهت حل مسئله بکوشند.

۲.کرونا
شرایط بوجود آمده می‌تواند فرصت خوبی برای برطرف کردن برخی نقاط ضعف مان در زمینه آموزش های مجازی باشد ما می‌توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم پیشنهاد می کنم آقای وزیر روی شاد مستقیما اصرار نکنند زیرا معلمین و مدارس و اولیا می توانند از ظرفیت های مختلفی که در فضای مجازی هست استفاده کنند. جامعه ما می تواند تشخیص دهد برای حل مسائل اش از امکانات موجود چگونه استفاده کند بهتر است به این انتخاب ها احترام بگذاریم ، متاسفانه در هفته اخیر چند خودکشی بین دانش‌آموزان بود با تلاش جناب وزیر و کمک خواستن از مجلس ، جامعه مدنی، خیرین، اهل علم‌ ،بزرگان و رهبری باید بتوانیم این مشکل را حل کنیم. بی توجهی به نارضایتی دانش آموزانی که به دلیل فقر از تحصیل جا می مانند و خانواده های آنها ممکن است صحنه های بدی را در آینده پیش آورد .

٣.صندوق ذخیره 
ما برای اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره و حضور بیشتر افراد شایسته با رای مستقیم فرهنگیان عضو صندوق برای حضور در هیئت امنا به منظور صیانت از سرمایه معلمان در این نهاد خصوصی پیشنهادهایی داریم این پیشنهادها در بیانیه سازمان معلمان ایران که بیانیه ۷ ماده ای است منعکس شده است و روی تک تک محورهای آن کار کارشناسی کرده ایم و خدمت تان ارسال می کنیم. لازم است با دستور شما، اعضای هیئت مدیره و کارشناسان و تشکل ها جلساتی در این رابطه داشته باشیم تا به پیشنهادهای مشخص و توافقی برای تصویب در هیئت امنا برسیم.

 ۴. عدالت آموزشی 
متاسفانه هر روز آموزش طبقاتی بیشتر می‌شود و می توان آثار آن را در نتایج کنکور دید. باید به سرعت دست به کار بشویم و به کمک مدیران برجسته مدارس موفق و مشورت هایی که از آنها می گیریم در جهت حل این معضل بکوشیم.

۵.پدیده حذف تصویر دختران از پشت جلد کتاب درسی
این پدیده نشان از یک عقبه فکری دارد که ما شما را توجه می دهیم که با آن عقبه مقابله کنید.

۶.تعارض منافع
از شما تقاضا می کنیم بخشنامه تعارض منافع در آموزش و پرورش را جدی دنبال کنید شما بخشنامه ای را مطرح کردید که نشان دهنده توانایی و ظرفیت روحی تان در برخورد با معضلات است. این موضوع یک نقطه مثبت در کارنامه شماست ما می فهمیم شما وارد چه حوزه‌ای شده اید و چه تلاش مهمی را شروع کرده اید برای اینکه این شروع خوب را به یک اقدام ماندگار تبدیل کنید گزارشی صادقانه و شفاف از اقداماتی که در ارتباط با بخشنامه مزبور انجام شده را به فرهنگیان دهید تا بدانند کار تا چه مرحله ای پیش رفته است.
جناب وزیر به دلیل کمی وقت می خواستم چند نکته را مکتوب به شما بدهم اینک که در دور دوم گفت وگوها فرصتی پیش آمده است حضوری خدمت تان مطرح می کنم:

١. خانم نظرپور منتخب فرهنگیان در صندوق ذخیره نامه‌ای نوشته‌اند و پیشنهادهایی داده اند جواب آقای اللهیار به ایشان خواندنی است! من از شما خواهش می کنم این جوابیه را ببینید و به آقای اللهیار تذکر دهید با منتخب معلمان با این ادبیات نباید صحبت کرد.

۲. برای آقای مسعودی از منتخبین فرهنگیان در صندوق ذخیره در ابتدا حکم بازرس خورده است چرا ؟ تکلیف رای شان در هیئت امنای صندوق چه شد؟ شرح وظایف بازرس چیست؟
بعد از رفتن آقای نجفی برای آقای مسعودی حکم هیئت امنا زده‌اند ولی دوباره کنسل شده است چرا ؟

در واقع یکی از سه منتخب ما در هیئت امنا از اثرگذاری و دادن رای کنار گذاشته شده است چرا ؟ آیا شما در جریان هستید؟

۳. پیشنهاد می کنیم با خبرنگارها ارتباط مستقیم بیشتری داشته باشید. از ارتباط های یک طرفه پرهیز کنید جامعه فرهنگیان این ظرفیت را دارد که با حضور ۱۰ خبرنگار و مثلا ۵۰ نفر از فرهنگیان دور هم بنشینیم و شما در معرض سوال های مستقیم قرار گیرید هنرمندی شماست که بتوانید در زمان باقی مانده کارهایی را که موفق نشده‌اید انجام دهید را انجام دهید.

LEAVE YOUR COMMENT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *